God fortsättning!

Då har ytterligare ett nyår passerat och vi har ett nytt år framför oss, löften med nya planer eller gamla ouppnådda mål som i år ska infrias oavsett vad så önskar jag alla en god fortsättning.
 
Vi har i år faktiskt avlagt ett nyårslöfte hela familjen, vi ska inte köpa godis förens tidigast på midsommardagen, för mig som är den riktiga godisråttan i familjen så känns detta enormt svårt! Hoppas att jag klarar det...
 
I övrigt så vill jag under året kunna köpa mer närodlat, närproducerat och svenskt.
Frukt och grönsaker kan ju vara lite knepigt att köpa under de förutsättningarna nu på vinterhalvåret så där tänker jag att vi ska försöka börja köpa så mycket ekologiskt som möjligt.
Den stora utmaningen i det här tänket har jag upptäckt är mjölkprodukter, jag som trodde att Arla var det svenskaste och pålitligaste köpet för att gynna svenska bönder har till min fasa upptäckt att flertalet produkter är lika svensktillverkade som möblerna på IKEA =(
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0