Tvättstugan vid start av renoveringen.

Ja i helgen måste jag ta ett ryck med tvättstugan så att det kan bli lite ordning igen bjuder på lite bilder från när vi drog igång med projekt tvättstuga.
 
Här har hjärtat påbörjat bilningen för att kunna koppla på avloppet från bastun som tidigare ägare inte kopplade på.
 
Varde bastuavlopp och halleluja det är "modernt" och därmed inte i gjutjärn men vi fick bila mer än vad vi tänkt oss för att det skulle bli ett bra fall enligt maken då det nya såklart låg en aningens högre.
 
Ja såhär hiskeligt såg det ut på väggarna men jag har hamrat, skrapat och kört med mackapär så nu är den lösa putsen borta och enligt familjens målarmäster så måste jag även ta bort all färg under marknivån så det är vad jag kämpar med nu tillsammans med mackapären.
På den här bilden kan man se att hjärtat lagt igen hålet vi bilat men inte fullt upp då vi flytar det sista och snyggar till golvet när jag dammat färdigt.
Från en annan vinkel såg det eller rättare sagt ser det ut så här i tvättstugan. Linorna i taket eller rättare sagt fästena till dem ska få vara kvar då de är guld värda då det får plats en himla massa tvätt på dem. Torkställningen använder jag numera bara till strumpor och annat smått. Som ni ser är elementet suveränt att torka skor på ;-)
 
   
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0