Härliga lördag

Då var det härliga lördag igen och inte mig emot!
 
Dagen började med en kort joggingrunda tillsammans med buffen, pust och stånk vilken taskig kondis jag har. Jag orkade inte springa 2,7km i ett sträck men jag sprang i alla fall mer än vad jag gick så det är alltid något.
Joggingrundan löstes av med ridning för stora tjejerna och idag var det en reporter samt en fotograf från lagerbladet på plats. Isabelles häst för dagen Quinta tyckte inte om den mystiska skärmen för blixten och började snegla på den ju närmre de kom men hon verkade cool så jag tänkte hon kollar väl bara. Hon var inte cool, hon bestämde sig att detta var ju skitläskigt och studsade åt sidan ställde sig lite lätt på bakbenen varav jag tappade henne och sa HELVETE varav hon stannade upp. Jahapp frid och fröjd igen Isabelle satt kvar och påstod att hon inte blivit rädd utan det hade bara pirrat lite i magen. Jag däremot han blev rejält rädd då Quinta är bland de största hästarna i stallet så fallhöjden är hög.
Nåja hon är fin i alla fall, blänker som en svart diamant och läskiga gubbar med dödliga föremål får man väl bli rädd för.
När vi var färdiga i stallet åkte vi in till Uppsala och spanande in bilens dag utanför citygross riktigt roligt att provsitta nya bilar och vi kunde konstatera att dyrast var inte bäst. Glassbilen var där och delade ut gratis glass också "mormors godaste" en favorit som vi åt många av hemma hos mormor när vi var där.
 
Efter middagen tog jag det omtalade rycket med tvättstugan så nu ska det städas ut lite innan det är dags att putsa upp väggarna igen och flyta igen hålet i golvet.
 
I veckan som gått var det Valborg/Mattias födelsedag som inleder vår grillsäsong och Mattias bror och svägerska var här. En riktigt trevlig kväll som rundades av vid majbrasan och avslutande fyrverkeri. Tjejerna var helnöjda.
 
På 1:a maj var jag och småtjejerna hem till mina föräldrar och mös med att borsta gamla Espo och bli bjudna på fika ute i solen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0