Ridskoleminnen, dop och botaniska trädgården

Hejhå, härhemma är vi snuviga men tackochlov inte mer än så och jag hoppas att det räcker med en lätt förkylning.
 
Idag har jag och voffarna promenerat med pappa och Kerstin och det var väl inga större fadäser och hundarna är fortfarande nöjda och då är jag också nöjd. Det var en riktigt skön promenad fast Masai tyckte det var otäckt med isen som knakade på ett ställe ujujuj vad liten han blev men desto stoltare när han klarat av att passera det där hiskeliga och otäcka partiet.
Lite födelsedagsfirande har det hunnits med hos syster i Stavby också med smaskig cheesecake.
 
I lördags började Isabelle på ridskola i nybörjargrupp och jodå hon tyckte det var spännande och lite roligt men såg ut som hon mest funderade på när de egentligen skulle få rida men tyvärr de två första lektionerna är ren teori. Minns själv hur tråkigt jag tyckte det var med teori så en liten del av mig lider med henne men som den kloka mamma jag är så inser jag att teorin är himla viktig. Även jag fick faktiskt några aha upplevelser saker som jag gör av ren vana och inte alltid tänker på att jag gör eftersom de går på reflex när jag är med hästar fick sina förklaringar. Det som slog mig har någon lärt mig det här? Ja helt klart måste det ju vara så men idag är det så himla självklart att man aldrig tänkt på att man lärt sig det en gång i tiden, lite som att lära sig gå skulle jag tro. Tindra däremot som fick smyga med på lektionen sög in sig all information så nästa gång får hon vara med på ridlekis.
Hästarna som jag red på under min ridskoletid har nog alla gått ur tiden eller är glada pensionärer någonstans kanske men deras box/spilt skyltar finns kvar till deras goda minne. Moonlight hans skylt syns knappt fanns på ridskolan när jag började, Kitza red jag ut på någongång, Roulette gick ned sig i ett dike under sommarbetet en sommar och Cherokee alla tjejers älsklingshäst så himla fin och snäll att rida. Jag saknar dock Lillan en ponny som ingen egentligen tyckte särskilt mycket om men jag fick rida henne varenda lektion min sista termin har jag för mig då jag var för liten att rida de stora hästarna men red i hästgrupp. Ojoj många minnen på den där väggen.
  
Bjuder på lite andra kort också men de är lite mer nutidsminnen ;-)
Såhär kluriga kan man se ut när man åker buss för första gången och ska göra Gränby med mamma.
Japp Mu får följa med på bussen också men det kommer dröja innan vi åker buss igen vilken cirkus.
 
Jag har fått den stora äran av min kära barndomskompis att få vara Gudmor till denna söta lilla tjej vilket gjorde mig alldeles rörd när hon frågade om jag ville ♥ Förra lördagen var det dags och en söt tjej behöver ett fint kort så då knåpade jag ihop ett sådant själv och det blev faktiskt fint om jag får säga det själv.
Även paketet fick lite bling.
Här är de, världens finaste barndomskompisar med varsin liten och så min stora tjej. Tänk vad mycket bus, hyss och rackartyg vi haft tillsammans vi tre men det lämnas säkrast osagt ;-)
 
Avslutar med dessa djungelbilder från botaniska där vi var på halloween och räknade grodor, vad härligt med en djungel mitt i stan och vad med vackra blommor och växter de har. Senare samma dag gick vi på förhistoriska museet och letade efter dinosaurier i ett helt nedsläckt museum vilket var superhäftigt så det är en given aktivitet vi vill göra igen om det återkommer.
 
Jag önskar er alla en härlig kommande vecka!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0