Stiltje

Just nu råder det stiltje här hemma på renoveringsfronten och det är så tråkigt för det finns massor av saker att göra både sådana vi vill göra och sådana som mer är ett nödvändigt ont. Det stora problemet i denna stiltje är att allt kostar pengar för att göras och det är där skon klämmer inte i viljan att vilja göra något.
 
Hursom haver har jag hittat ett projekt jag faktiskt kan göra och det är att fräscha upp utemöblerna så det började jag med under den fantastiskt soliga och härliga påskhelgen. Tror ni jag han långt? Icke efter att ha slipat en halv stol brann musen (min slipmaskin), trist eftersom vi inte använt den särskilt mycket förvisso inhandlad 2006 men ändå köper man ett känt märke räknar man ju med att det ska hålla. Jaja idag köpte vi en ny på Jula för ynka 129kr så det  käns mer ok om den inte håller så länge efter garantitidens slut.
Nu är det bara att nöta på med det trista arbetet innan det roliga kan ta vid nämligen målningen, färgen på möblerna kommer bli samma gröna som vi hade på knutarna i Hallstavik då vi har sådan färg kvar sedan vi fräschade upp huset inför försäljningen.
 
Idag såg jag vårens första tussilagos och de är så varmt välkomna och efter att sett dem funderar jag på vilka blommor som kan tänkas dyka upp i vår nya trädgård. I en gammal rabatt mot husväggen har det iallafall dykt upp tulpanblad och vad jag tror kan vara kejsarkronor(?).
Apropå trädgård och utemöbler hur många uteplatser kan man ha egentligen? Jag drömmer om en direkt utanför huset där man kan lapa vårens första solstrålar och höstens sista kanske, en plats nere i trädgården med trall, lyktor i träden och en skön konstrottingsoffa under en pergola. Sist vill jag ha en grupp utanför hönshuset där jag kan sitta och titta på min fina 30-årspresent som jag fick här för någon månad sedan nämligen mina sex hönor och en tupp.
 
Josefinskruttan har hunnit fylla två år och hon och jag firade tillsammans och hon fick så fina presenter av alla och ja det fick jag med för den delen så till er ett stort varmt tack!
 
Nej nu ska det sussas och imorgon så är det freeeedagsmyyys!
 
Kram
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0