Vårt sovrum och hallen uppe.

Igår var Mattias duktig och slipade golvet i sovrummet då vi har hyrt en golvslip på Hasses hyr&maskin ett fantastiskt företag måste jag säga tänk att man kan hyra allt man kan tänkas behöva där för helt rimliga priser.
 
Eftersom man på Hasses inte tillhandahåller instruktionsböcker så är det en fördel om man som jag har en make som inte är tappad bakom en vagn. För den kvicka genomgången över hur maskinerna funkade hade inte varit tillräcklig för min del.
 
Sedär då var vi (läs maken) igång, hörselkåpor på och skyddsskor på! Hum, njaeeee vi vill ju inte lorta ned det nyslipade golvet
.
Se vilken skillnad det blir när man slipar ett golv som legat dolt sedan man lade det där på 30-talet.
 
Dessa fula märken fanns utanför våra garderober men inte längre.
 
När hela golvet var slipat så var det bara kanterna kvar och det var tänkt att jag skulle göra det men icke Mattias ville inte då det var en helvetesmaskin rent ut sagt som totalt hade demolerat mina handleder om jag hade vågat mig på den.
 
Så var sovrummet färdigslipat men borde vi inte använda maskinerna mer? Det här golvet är ju det sunkigaste i hela huset och hallen är ju inte så stor så absolut det gör vi!
 
Hallen från andra hållet på höger sida finns det tre dörrar som alla lyckandes gömma sig ur bild. Vist har vi en schyst brandsläckare ;-)
 
När den superäckliga gångmattan var borta så såg golvet ut såhär under, en viss färgskillnad må jag säga vad de stora fläckarna på mattan kan tänkas ha bestått av försöker jag låta bli att tänka på.
 
Ifall ni tyckte plastmattan var fin så håll till godo med denna information kan nämna att denna plastmatta luktade kräks en något förbättring mot vår sovrumsmatta som luktade lik och verkligen satte sig i kläderna på Mattias.
 
Jahapp då var all matta ute men älskling kan vi inte titta vad som finns bakom massoniten? Bara göra ett titthål? Jag är säker på att det måste finnas något fint där!
 
Tack älskling! Sen fick jag ta bort resten själv och kameran sa godnatt så det blev inga fler bilder i helgen eftersom jag glömde den hemma idag. Sen har blixten pajat också därav de suddiga bilderna på slutet.
 
Detta bildsvep var vad som gjordes igår, idag har jag vitsåpat sovrumsgolvet och Mattias slipat hallgolvet som jag såpade precis innan det var dags att åka hem ska bli spännande att se resultatet eftersom det inte torkat när vi for.
En sväng till stan hans med också så nu har vi en mycket liten frysbox i nya huset som väntar på flytten av frysvarorna.
Ett kort besök av storasyster L blev det också då hon var nyfiken på att se hur vi ska bo. Tyckte om hennes yngsta dotters kommentar om vad hon tyckte om huset "det är stort" ett snällt sätt att undgå att säga att det är hemskt fult ;-)
På tal om roliga saker sagda av barn igår sa Isabelle på vägen hem från huset att hennes batterier inte orkade vara uppe så sent för de behövde sova. Verkligen sant för nu är mina slut så godnatt på er! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Angelica

Vart har ni flyttat?

Svar: Vi har flyttat till Sydinge utanför Alunda :)
vimsigastemamman

2012-11-06 @ 14:49:30
URL: http://Http://molohooligans.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0