Höstlov

Imorgon är det vecka 44 och Isabelle har sitt allra första höstlov och för första gången sedan gymnasiet så har även jag "höstlov" åh så jättemysigt!
Dessvärre har älsklingen åkt på magsjuka som det verkar så vi får väl se hur mysigt lovet blir men planen är att vi tjejer ska baka, pyssla och bara vara.
Vi ska åka till evolutionsmuseet på onsdag kväll där de kommer ha helt nedsläckt så man måste ha med sig ficklampa, dessutom får de barn som är utklädda en liten present. Under lovet kan man räkna grodor på botaniska men minns ej vilken dag så det måste kollas upp.
Jag ska även klämma in ett besök hos en kär barndomskamrat och sniffa lite bebis =)
 
Jag skrev i ett inlägg att Josefin inte pratar så mycket, vi kan väl säga att det helt klart har lossnat nu och orden kommer i en rasande fart. Idag fick jag höra "Gå ned mamma!" när jag satt i soffan hemma hos mina föräldrar, eeh ursäkta mig men mamma är ingen hund.
 
Helgen 13-14okt. såg vi en fantastisk regnbåge på lördagen och vi avvek från färdplanen och begav oss ut på en regnbågsjakt som var helt klart värd besväret. Jag har aldrig sett en vackrare regnbåge och den slog tillochmed regnbågen som gick ned vid äppelträdet i trädgården där jag växte upp.
Ser ni färgerna!
 
En liten stund var det dessutom dubbla bågar.
 
Den var så maffig att jag inte fick med hela på bild fastän jag gick en bra bit ut på stubbåkern. En stilla undran, hur vet man vart regnbågen slutar när vi här såg båda ändarna ute på åkern, jag menar åt vilket håll ska man springa med spaden för att gräva upp guldkrukan?
 
Dagen efter var vi till Bögsgård (ja det heter så) i Stockholm för kennelträff.
Isabelle och Josefin hittade en som hoppades på några goda strån.
 
Jag och Masai promenixar jämsides med kennelmamma Karin.
 
Efter koppelpromenaden så släpper vi hundarna så de får leka fritt men inte alla hanar får vara lösa samtidigt, ni vet testosteron ;-)
 
Vår lilla buse!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0