Ensam Hemma

Vad märkligt det känns att vara alldeles ensam hemma, jag kan inte komma ihåg när det hände senast men det var väldigt längesedan det är jag helt säker på.
Idag är det näst sista inskolningsdagen på dagis för små tjejerna så därför får de idag klara sig en stund utan lilla mamman.
 
Hum så vad hittar man på då?
Det första var att gå en promenad i skogen med Masai så att han fick springa av sig ordentligt.
Nu ska det vikas och hängas tvätt samt laddas en ny maskin, pust vilket berg det blir på en veckas tvättuppehåll men tack och lov för att det finns tvättmaskin. Sen finns det väl en och en annan flyttlåda att ta tag i också.
 
Vid två ska tjejerna hämtas och sen glider vi in till stan för lite storhandling det blir säkert jätteroligt med trötta barn, efter det ska vi möta upp Mattias på hans jobb för att fara vidare mot Hallstavik och hämta de sista sakerna.
Jag ska nog plocka med mig lite äpplen hem också så jag kan göra äppelchuttney.  Ofattbart gott till t.ex. biffar och köttfärslimpa ett recept jag fått av en gammal arbetskollega.
 
Kram på er!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0