Hundsim och shopping.

Igår åkte jag och tjejerna in till stan för att uträtta ett flertal ärenden men inte så mycket hans med då de som jag hade en tid hos inte kunde passa tiden själva. Mycket irriterande när man har en bokad tid hos ett företag och man är där i tid men de kan inte ursäkta sig på något vis eller på annat vis förklara varför man får sitta 20 minuter efter utsatt tid och vänta på att bli inkallad. Mycket dåligt dessutom hade jag en tid att passa direkt efter så medans jag satt i väntrummet fick jag ringa till det andra stället be om ursäkt och förklara läget att jag blir sen pga. detta vilket jag uttalade lite extra högt så att receptionen inte skulle undgå att höra.
Dessutom hade ärendet inte ens tagit 10 minuter om hon låtit bli att förhöra sig om ditten och datten som var helt ovesäntligt.

Jag ch tjejerna var in på babyproffsen då vi måste ha tag i en grind till dörren mellan hallen och köket och självklart hade de ingen hemma som jag vill ha nämligen en i metall som man skruvar fast och som är gråsvart. En trägrind kommer demoleras och spintas upp i små brasbitar och en spänngrind med två klättrande storasystrar och en nätt 48kg voffsing som står och hänger på den så förstår vem som helst att det inte är särskilt hållbart. Hursomhaver bläddrades det igenom en katalog, man blippade lite på datorn och drog slutsatsen att vi hör av oss efter lunch om vad priset på den är men de har snabba leveranser.
Idag funderar jag på vilken lunch de menade eftersom de fortfarande inte hört av sig.

Det blev en liten sväng in på gränby också och se på tusan om inte Rackartyg fortfarande har rea i butiken 50% på allt och sen 20% på det inte illa och ja jag shopade loss lite väl mycket kanske. En del kommer jag testa att slänga upp på tradera omgående så fort jag hittar ett minneskort (återkommer till detta) och beroende på hur det går så kanske jag behåller lite av det jag köpte till Josefin fast hon ska få prova först då hon inte alls passade i den bodysuit jag köpte tidigare kan det vara så att molo inte passar henne eller var det bara just den färgsättningen?

MINNESKORTET
Jag skulle häromdagen ladda över korten från kamerans SD kort och till min förtvivlan så går det inte utan datorn vill formatera om kortet men då sabbar man ju alla bilderna eller hur? Kameran vill heller inte läsa kortet skit och åter skit. Har letat som en galning efter ett gratisprogramm som kan rädda korten hittade ett som hittat alla kort vi tagit plus kort sedan i somras! Men då när man ska klicka på slutför tror ni inte att det poppade upp en ruta att för att slutföra måste du köpa programmet för x-antal dollar vist ingen större summa men är korten så värdefulla? Särskilt när jag för stunden tycker att jag kanske har lagt lite väl mycket pengar på andra intressen?
Det slår mig att ett nytt minneskort förmodligen är dyrare än programmet allra billigast vore det ju förstås att helt enkelt formatera om det och strunta i de där bilderna men så slår det mig att det här är bilderna från i julas alltså Josefins första jul. Ska det inte finnas några kort från hennes första jul?
Jag vet att vi någonstans ska ha ett skruttlitet minneskort som klarar av att spara ca 4 kort från vår kamera tänk med vår gammla kamera kunde man ta ett hundratal bilder och då var den kameran hightech när den kom med 4.6mp ja tiderna förändras och det fort.
Som ni förstår har jag kommit fram till att detta är en mindre tragedi och jag letar fortfarande efter ett gratisprogramm som kan rädda bilderna men så länge vill jag informera er om att när ni laddat över era bilder till datorn så formatera ALLTID om kortet när ni sätter i det i kameran igen så slipper ni förhoppningsvis råka ut för samma som mig i synnerhet om ni knäpper många kort mellan urtankningarna. Synd att man lär sig sådant här när det är för sent =/

Javist höll ju på att glömma att vi var på hundsim igår men det får ni läsa om i Masais blogg istället och det skriver jag om senare för nu har jag kramp ;)

Kommentarer
Postat av: Emma

Tack snälla! Utställningsåret för min del börjar redan nästa helg. Då åker vi både till Malmö och Danmark :)

2012-03-07 @ 15:45:58
URL: http://emmawelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0