Pumor till brudarna

Ja idag var jag och köpte ett par babyskor till Josefin och det blev ett par rosa små Puma skor så nu har de ett varsitt par babypumor. Isabelles och Tindras har jag köpt på Thuns men Josefins köpte jag av en tjej här i Hallsta för under 100-lappen så ja ett riktigt fynd med tanke på att de inte ens ser använda ut.

Förra helgen döptes Josefin och hon fick heta Kerstin i andranamn efter min plastmamma detta är inget som vi sagt till henne och jag sneglade lite på henne när jag sa namnen i kyrkan men hon reagerade inte förens Lorentz (vår präst) upprepade dem. Jag kan säga att hennes förvåning var obetalbar att se så det var roligt. Nu har alla tjejerna namn efter kvinnor som varit/är starka förebilder till mig, Laila min mamma, Elisabeth min mormor och så Kerstin min plastmamma.
Det var så himla fint väder i lördags då hon döptes och alla goa gäster gav henne så fina presenter så det är nästan så att man skulle vilja döpa om sig själv ;)

Jag har den här veckan sagt på FB att jag inte ska börja några nya projekt det har jag inte heller gjort men jag har däremot hittat på nya. Jag börjar misstänka att jag är beroende av att komma på nya projekt utan att fullfölja gamla, tyvärr. Jag ska iallafall nu avsluta dem jag har påbörjat innan jag påbörjar de nya jag kommit på att jag vill göra.

Idag har jag satt in innerfönstret i lilla köksfönstret och lagt vitmossa mellan rutorna så det ser riktigt fint ut. Det där vita fönsterluddet som finns att köpa sjunker ju bara ihop och blir fult efter ett tag men så såg jag på ett fik i Norrtälje för något år sedan att de hadde vitmossa mellan rutorna. Riktigt smart och så var det säkert man hade förr innan det vita luddet kom.
Jag har ridit lektion idag också och idag hppade vi det gick väl sådär men jag trillade inte av iallafall =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0