Måndag

Idag händer en av veckans höjdpunkter nämligen: Idag är det den dag som brevbäraren fullkomligen bombarderar brevlådan med reklam.

Vist en del av reklamen åker direkt ned i återvinningskassen men den från mataffärerna går jag igenom noga för det är här jag gör mina fynd om de har en tillräckligt bra deal ;-)

Jag har eller vi har alltid varit duktiga på att månadshandla och ibland har jag dessutom skrivit ett matschema för en hel månad men dessa har aldrig följts då det blivit tråkigt, man är inte sugen på just det den dagen, man orkar inte laga mat osv.

Nu har jag hittat något som verkligen fungerar när det kommer till mat. Jag månadshandlar som vanligt men sen varje måndag går jag igenom skörden av reklam och sen när jag gjort det så skriver jag en veckomeny och vad som behöver handlas hem som t.ex. grönsaker och sådant man inte kan månadshandla. Om någon av butikerna dessutom har t.ex. kött till ett mycket bra pris så slinker det också med i veckohandlingen. Tycker detta är toppen för dels så slipper jag numera stå där klockan 16:30 när det börjar bli dags att laga middag och fundera på vad jag ska laga utan det är redan klart och dessutom kan jag styra de planerade middagarna efter vilka grönsaker som är billiga just den veckan. Sen är inte frysen helt tom när det är dags att månadshandla vilket kan vara himla skönt om man har en tight månad framför sig.

Jag har också funderat på varför jag får en veckomeny att fungera men inte en månadsmeny men jag har inget svar på det men kanske beror det på att en veckomeny är mer överskådlig och blir inte lika lätt "tråkig" som en månadsmeny.

Idag har jag och tjejerna varit ut i skogen och vi hittade fyra kantareller varav tre av dem växte tillsammans den som stod själv hade någon smaskat på så den fick stå kvar men de andra plockade vi så det blir en varsin till oss tjejer Mattias äter ju inte svamp. Jag ska njuta länge av min enda lilla kantarell men man kan ju inte låta dem stå där alldeles ensamma i skogen när de kan hamna i magen istället.

Utöver detta så har Annika och Max varit här och busat så tjejerna är riktigt nöjda med dagen och sitter nu och lägger pärlplattor så det gäller att ha öronen på spänn så de plockar upp dem de tappar på golvet så att Josefin inte hittar dem och äter upp dem.

På tal om Josefin så upptäckte jag att hon går i Isabelles fotspår och kommer bli en klättrare av rang *suck* jag tycker faktiskt att är man sju månader så ska man baske mig inte klättra på soffans ryggstöd så att man ett tu tre är uppe på ryggstödet och bankar på fönstret. Detta är ju bara vad jag tycker för Josefin verkar ha en egen uppfattning om det hela. Jag kanske ska tilägga att hon inte tar sig upp i soffan själv än och att jag satt med henne.


Men vist är hon söt våran lilla morrande klätterapa! ♥


Kommentarer
Postat av: jannice lindell

ojoj,vad donnan klättrar.. Mycket bus nu antar jag?=)

2011-10-19 @ 19:46:56
URL: http://jannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0