Bara vi

Igår lämnade vi iväg alla våra små till nära och kära sedan hade vi tid för bara oss! Jag har funderat på när vi hade tid med bara oss senast och kom fram till att det var när jag var höggravid med Tindra sommaren 2007 så det var sannerligen på tiden minst sagt.
Vi började kvällen med att se på the three musketeers i 3D och ja vad ska jag säga om den? Vist den var lite smårolig mellan varven men den kändes tyvärr lite b och 3D var inte heller särskilt märkvärdig sen att det inte var en film som passade Mattias var väl också en bidragande faktor och jag skulle nog inte rekomendera någon att se den på bio om man är äldre än 15 men att hyra den på dvd sen kan jag rekomendera.
Mattias som såg bilar i 3D tyckte att bilar var grym i 3D och att filmen igår inte ens var i närheten.
Efter filmen gick vi till kött kök & bar och åt en gudomlig middag Mattias vart salig i hjortinnanlåret och jag i min lammrostbiff tyvärr ingen efterätt då det blev alldeles för varmt inne på restaurangen så i orkade inte sitta kvar. Sen blev det en sväng ned till Buddys där jag tog en cider fast först trdde jag att jag fått en öl nästan ;-)
Natten spenderade vi på Hotel Uppsala och dit kan vi mer än gärna återkomma för det var riktigt nice!

Idag promenerade vi ned till jamjam där jag igår såg i skyltfönstret att de hade en polkagris som jag köpte en gång när Therése och jag var på ridläger och nu talar vi 97/98 så det var ju verkligen inte igår precis men jag har inte kunnat glömma den för den var så grymt god! Hittar inga polkagrisar i butiken så jag frågar biträdet och han visar mig lådan men inte en enda av den jag ville ha och dem i fönstret ville han inte sälja då de stått där ett tag och troligen blivit sockriga av solen. Behöver jag säga att jag blev lite besviken men en smulig polkagris är ju inte god så det var bara till att fråga när nästa leverans beräknades så till jul får det bli en sväng dit igen. Har jag väntat sedan 90-talet kan jag vänta en stund till.
Efter den besvikelsen åkte vi till Gränby där vi handlade väldigt könsrollsmässigt på Clas Ohlsson jag en köksvåg och så intygade jag Mattias att investera i en ny skruvdragare (han har svurit en hel del på den gamla trotjänaren) som dessutom på rea 799 istället för 1999 så ett fynd tyckte jag och sedan dreglade Mattias något om newtonmeter och det har väl med vridmoment att göra om jag inte är helt ute och cyklar.
Nöjda åkte vi till ikea där jag skuttade in och köpte gångjärn och dämpare till de nya köksskåpen och sedan var det dags att hämta alla våra kära små som haft det mysigt hos sina passare.

Fick en fin komplimang av Therése också som gladde mig då hon tycker att jag klär i mina "nya" kilon =) Jag har ju inte direkt tappat några gravkilon efter Josefin och för första gången på flera år ligger jag inte under eller på gränsen till undervikt så tjohoo till det!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0