Onsdag

Idag ska jag börja på en klänning åt Isabelle vi får se hur mycket jag hinner men jag hoppas att jag hinner mycket så att den är klar tills på fredag för då kan hon ha den som midsommarklänning. Går det riktigt bra kanske det hins med en klänning till Josefin också så är de riktigt syskonmatchade. Det trista är att jag inte köpte tillräckligt med kantband trodde att 4m skulle räcka till två klänningar men det är bara ca 1,20m kvar efter att jag sytt Tindras klänning så nu blir de inte exakt likadana men vad gör det.

Igår fick Josefin genomlida det mest traumatiska hon vet nämligen att ta ett bad, jag tänkte att nu när hon börjat bli så pass stadig att hon kan sitta om man håller i henne så kanske hon skulle tycka det var lite mysigt. Det var mysigt i kanske 10 sekunder och sedan obehagligt i 10 sekunder och sedan var det ren tortyr resterande badtid enligt henne själv.
Jag använde ett babyschampoo till hennes hår för första gången och jag som har tyckt att "guuuud vad tramsigt med babyschampoo" har nu ändrat uppfattning till vad fantastiskt bra att det finns schampoo för små bebisar så att man får rent deras hår. Däremot ångrar  jag att jag inte luktade på schampoot innan jag köpte det utan tog av vana en av natusans produkter då de brukar vara bra. Vist schampoot var/är jättebra men nu luktar Josefin som en tant. Väldigt stark och tvålig doft blev det av schampoot, ingen hit med andra ord och jag ångrar att jag inte tog bedtime schampoot för de produkterna luktar iallafall gott av lavendel. Nä detta kommer nog doneras till hunden så får jag kolla efter ett nytt schampoo åt Josefin nästa gång jag storhandlar.

Tänk vad märkligt det är med bebisar så fort någon annan har hållt i tjejerna när de varit små så har jag direkt känt att de luktat annorlunda när de kommit tillbaka och det är framförallt eller bara när någon kvinna hållit i dem och det är oberoende på om hon har parfym eller inte på sig. Är det andra som också reagerat på detta?
Jag har egentligen inte en känslig näsa men nu när jag väntade Josefin var den extremt känslig och detta är ingen fördel jag tror jag höll på att smälla av flera gånger fy fan.

Nä nu ska det hängas tvätt och sedan plockas undan lite för att sedan ta tag i det roliga klänningen med gott samvete att hemmet är skött.




En grubblande Tindra tillsammans med lillasyster


Josefin glad och lycklig innan badet, notera håret.

Så här vilt blev håret efter schampoonering och kamning av skorv, galen bebis! Under kamningen lyckades jag även få till en klassisk "morfarfrill" men det fotade jag inte tyvärr...

Kommentarer
Postat av: jannice

jag tror lilla donnan e mer lik sin mor=)

2011-07-02 @ 21:47:44
URL: http://jannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0