Ut med julen och in med våren!

Nu är dagisveckan över för denna vecka och tjejerna är hemma med mig och myser idag, fast ska jag vara helt ärlig så hade fått vara hemma idag iallafall för oj vad kallt det är. Jag hoppas att det blir mildare igen så att de kan gå nästa vecka då Tindra äntligen ska få byta avdelning och få gå med sina huliganer till killkompisar igen ;-) och så storasyster förstås.

Igår så gick jag igenom alla urväxta kläder som legat i vaggan och drällt tog fram alla pluttkläder (50/56) och annat som man vill ha framme när bebisen väl anländer så nu är vaggan fylld med sådant istället. Är inte helt övertygad om det är en förbättring men jag vet ju iallafall att bärsjal, skötväska, amningskudde, babysitter och tillbehör till vagnen verkligen kommer att användas inom en rätt snar framtid. Det finns fortfarande en del saker kvar som måste gås igenom men nu är iallafall de 19 kassarna barnkläder gömda på vinden igen och har blivit 21. Påminn mig om att när bebis bus växt ur en storlek så ska jag göra mig av med dessa på en gång! Vi har verkligen inte sådana lagringsutrymmen för barnkläder att det får bli så mycket fler kassar nu.

Idag ska jag börja göra en ny bloggdesign också för nu har ju tjugondedagknut varit och julen är slut för i år så in med våren i bloggen!

Jag skulle vilja få lite lister målade också men de ligger insnöade i uthuslängan sen skulle jag vilja måla badrumsdörren men den ska målas med oljefärg och det käns inte som en god idé att måla med olja när man inte kan vädra ordentligt så det får också vänta. Det som jag faktiskt skulle kunna göra är att skrapa och måla en byrå men det är ju så förbaskat tråkigt med allt förarbete det innebär *urk* det är mycket roligare att bara få måla.

Javist fick en så fin vardagskomplimang av Mattias förra helgen också som jag inte berättat om "Man får ju dåligt samvete av att ställa sig i duschen" ♥ detta var efter att jag hittat ett medel som verkligen fungerade för att få bort kalk och annat jox med. Nackdelen var att det var lite för bra så det slutade med att jag fick gå över alla golvfogarna utanför duschen också då lite av medlet hade hamnat där så såg det inte riktigt klokt ut. Efter nästan en hel flaska senare är nu badrummet så gott som nytt igen =)

Nu ska vi äta lite lunch.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0