Ordning föds ur kaos?

I sådana fall borde det bli en sjujäkla ordning hemma hos oss kan man tycka iallafall.
Idag roar jag mig i vårat sovrum har än så länge bara fått ned de sista köksgrejerna som fick stå där men nu när köket börjar falla på plats igen så får de flytta ned. Egentligen var det "bara" en kasse kvar med sparade glasburkar som jag har en förhoppning om att de någon gång ska komma till användning för hemlagad sylt.

Vidare har jag roat mig med att damma och sortera upp böckerna och flyttat ut bokhyllan i hallen vilket blev bra men det kommer bli bättre om hyllan får lite vit färg en dag så kommer den assa riktigt bra i hallen. Det som är kvar nu är alla de där jobbiga rylarna som man inte vet vart man ska ställa dem och som man inte har hjärta att kasta så ja in på kattvinden med andra ord. Tre kassar med böcker ska också förvisas dit då vi hade böcker som inte rymdes i hyllan´och så rensade jag ur så att tjejerna fick en egen hylla så nu slipper deras böcker ligga och skräpa på Isabelles byrå.
Tjejerna blev glada och nyupptäckte ett flertal böcker och gav mig komlimanger över hur fint det blev och vad mysigt det var att sitta och läsa i fotöljen i hallen =) Jag hittade dessutom nå¨gra av mina gamla barndomsböcker som fick göra deras sällskap.
Jag hoppas på att Mattias vill bära ut det gamla skrället till TV möbel ikväll som nu står och tar plats fast först måste förstås alla de där prylarna som står på det bort förstås.

Idag är det 28 dagar kvar innan bebis bus ska vara ute och jag har funderat på att ha någon form av nedräkningslista här på bloggen som skulle ha startat när det var 30 dagar kvar så jag har redan missat två dagar =/

Nej nu måste jag fortsätta här hemma istället för att sitta här och vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0