14 dagar kvar

Idag är det 14 dagar kvar tills bus ska komma det börjar rulla på nu fast det kan ju lika gärna vara några dagar till en hel lång månad kvar allt beroende på bus.

Igår var jag till BM och hon kunde konstatera att magen sjunkit lite men att bus inte börjat fixera sig än och ligger dessutom fortfarande med sina armar och ben utåt vilket innebär att om h*n inte vänder sig så kommer inte huvudet kunna tryckas ihop lika lätt vid förlossningen men det innebär i praktiken att det "bara" är jag som kommer få jobba lite mer.
Annat spännande som hände igår var att Annika var gullig och bjöd mig på fika på Blixten mycket trevligt avbrott i vardagen så tack snälla för det. Ska se när jag kan styra upp den där tacopajen du nämde ;-)
Mindre skoj igår var att vattnet frusit som jag inte fick igång det visade sig sen när Mattias kom hem att det frusit ute i pumphuset då frostvakten inte var inkopplad tack och lov hade pumpen klarat sig. Nästa problem blev toaletten som efter ett antal isproppar tagit ordentligt stryk av all skit (järn mm) som lossnar i rören vid varje upptinad propp. Det slutade med att Mattias fick mecka sönder den invändigt så fick vi göra rent delarna men det hjälpte och nu fungerar den bättre än någonsin.

Isabelle var på femårskontroll idag där hon ritade en prinsessa viss skillnad mot förra årets streckgubbe kan jag ju säga =) sen fick hon en spruta och ja hon fick ju göra allt det där vanliga också som t.ex. vägning.
Jag bad dessutom om ett recept på propyless salva så nu kan jag hämta ut en stor pumpflaska istället för den fjuttiga tuben som de säljer receptfritt. Fyra uttag skulle hon dessutom skriva ut så det är ju jättebra!

Förra helgen avslutade jag den här skapelsen nedan som jag påbörjade strax efter nyår den har jag suktat länge efter att göra och nu kändes det som att det bara var att passa på om jag ville göra den till ett av våra egna barn. Det som hindrat mig tidigare var att jag trodde det skulle ta väldigt lång tid och vara lite komplicerat. Vad fel jag hade, javist fick jag riva upp några varv vid två tillfällen men så brukar det vara jämt för mig när jag stickar alltid blir det knas någonstans. Det jag inte hade trott var att jag skulle tycka att det var riktigt roligt mellan varven.
Vad jag har lärt mig av detta projekt är att köp ALDRIG garn om det inte finns tillräckligt i butiken av den färg du ska ha hur tidspressad och stressad du än är över att bli klar.

Bus filt stickad i härligt mjukt alpacagarn mitt favorit garn om ni blev sugna på en egen hittar ni mönstret och en lite bättre bild här

Jag skapade även dessa konstverk förra helgen vilka ordagrant har glittrat till vår vardag i hela huset.

De kommer inte alls till sin rätt på bilderna tyvärr men de är iallafall sydda i glittertyll och resåren i midjan är dold med ett satinband, Isabelles blev i tre lager tyll och Tindras kjol blev i fyra lager hon fick dessutom ett virkat spetsband i midjan så hon ser ut som en liten bakelse i sin =) Materialet är fyndat på ohlssons tyg vilket jag bloggat om tidigare (hundra år sen), Thuns och min sylåda här hemma.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0