Äntligen ny design!

Så äntligen tog jag tag i min bloggdesign och den blev riktigt julig och fin tycker jag så om ni ogillar den struntar jag i det ;-)

Ja i förrgår var jag ju inte så glad över våran backe här hemma och det var det som framgick i mitt inlägg också. Vad som inte kom fram var att jag hade varit hos Mican på dagen innan jobbet och fått mina naglar fixade. De blev så grymt fina och det käns verkligen lyxigt så det ska bli lite extra roligt att piffa till sig på lördag när vi ska fira Jeff. Mican la på flakes ute på själva tipparna vilket ger en jättehäftig vintrig effekt.

Igår hoppades jag ju att dagen skulle bli bättre men nja så blev det väl inte riktigt. Det började med att vi fick stanna hemma från dagis sedan fick jag skotta hela uppfarten för att få in min bil vilket i sig inte var så betungande just då. När här hemma var klart fick jag hämta superforden och köra upp den till oss. Tillbaka ned till grannen och skotta undan snön där min bil stått och nu började skottniongen göra sig påmind om att det inte är en alltför bra sysselsättning när man är gravid med känsligt höftparti.
Tillbaka in i värmen och tända en brasa och tvätta totalt blev det fyra maskiner körda igår. I min jakt efter smutstvätt på övervåningen halkade jag på vägen ned så tvätten for all världens väg och jag efter. Ajajaj....

Idag käns det jäkligt stelt i högersidan av kroppen och då särskilt armen och höften bebis bus lever om som vanligt idag men igår precis när det hänt var det ett himla liv därinne. Jag har läst att h*n kan känna skillnad på upp och ned så kanske att den även kan känna att man faller också hur som helst gled jag ju med svanskotorna mot trappen så magen fick ingen smäll, tur det.

Så med begränsat rörelseförmåga har jag lagt tid på bloggen som ni ser och jo jag är riktigt nöjd ifall jag inte sagt det redan ;-)
Javist inatt klockan 02:13 landade mitt huvud på kudden igen efter en ny musjakt i Isabelles rum denna gången involverade jag hunden på en gång vilket resulterade i snabba och önskvärda resultat. Katten var INTE imponerad av hundens insats. Vid klockan 07:30 vaknar jag och inser att Mattias ligger kvar i sängen och har därmed försovit sig. Han studsar upp och efter en stund ropar han på Lexie varav en ny musjakt utbryter med samma resultat förutom att katten nu är ännu grinigare på hunden och har så varit hela dagen. Lexie apporterade musen uppå till mig och jag är tacksam över att hon lade den på sovrumsgolvet och inte i sängen ibland är det de små detaljerna man uppskattar mest.
Mattias stressar iväg mot jobbet och kommer till Shell macken i sättra där han konstaterar punktering så jahapp bara att vända hem och försöka lösa det med däck på burk, ingen framgång. Det fick bli ett nytt däckk innan en fortsatt intressant resa till jobbet kunde fortsätta där ABSbromsarna slutade fungera i korsningen vid almunge så ja det var bara för honom att styra dit han ville och rycka kryckan som tur var kom det ingen bil men han var tydligen riktigt nära blomsteraffären. Även lillasysters bil har strulat idag så hon blev ståendes på E4 inte riktigt kul det heller.
Själv har jag hållit mig inne hela dagen vilket käns klokt dessutom har jag fått ränta i form av två wienerbröd då jag lånade ut en hundring till grannen då hon fick hjälp av plogkillen att få fram sin bil ur garaget.
 
Bjuder på några bilder idag med så nu blir ni riktigt bortskämda för så här ofta brukar ju inte jag posta bilder på bloggen.


Nya naglarna, solen håller sig frånvarande så det blev inte en så bra bild som jag tänkt bjuda på.

Isabelles nya poncho äntligen klar jag har fortfarande inte riktigt bestämt mig för om jag ska göra en virkad snodd med garnbollar eller om jag ska behålla satinbandet i halsen.

Min fasa virkning. Tycker att jag lyckades rätt bra ändå den är dock inte riktigt klar då den ska piffas med lite tvätt, stärkning och en ståltråd så att den kan pryda sin topplacering i julgranen =)

Nej nu ska jas sluta pladdra och istället börja tänka fredagsmys och julpyntning♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0