Sol!

Helt underbart väder sol och sju grader varmt på norrsidan av huset! Jag och tjejerna promenerade upp till dagis det tog ca 35 minuter dit och 15 minuter att gå hem. Hoppas att solen håller i sig tills imorgon också för då ska Isabelle på teater med dagis och de skulle gå dit.
Elräkningen kom idag det possitiva är att den är lägre än förra månadens men njae inte är den bra direkt.

Jag har ju hunnit fylla år också tror inte jag sagt det här? Fick iallafall fina presenter av Mattias en granit mortel, ett presentkort på KICKS och en bukett tulpaner som fortfarande står sig en av de få fördelarna med att bo i ett kallt hus kanske =)
En trädgårdsbok som jag länge gått och sneglat på, en tålig blomma som jag inte borde kunna döda enligt svärmor men jag vet inte det jag. Sen blev det lite annat smått och gott.

Angående min skötsel av blommor är jag urusel på sådant sedan vi flyttade till huset, de lever under magra förhållanden och blir sporadiskt vattnade men de flesta har faktiskt överlevt de senaste månaderna och blomman här nedanför är trot eller ej från en julgrupp anno 2008! Vilket innebär att den under ett års tid har levt som bilden visar och det roliga är att min mormor som har gröna fingrar tar död på dessa.



Nej om man skulle ta och steka lite falukorv och göra potatismos så att man kan få med sig en matlåda till jobbet.
Hej så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0