Snart tillbaka till vardagen

Ja nu är man snart tillbaka i vardagen igen efter julens alla bestyr det käns väl sådär eftersom jag verkligen har njutit av att vara hemma. Jag hoppas att det kan bli tillfällen för lite extra jobb också då våran spis verkligen sjunger på sista versen och skriker byt ut mig jag faller i bitar, bokstavligen.

Tänk vad med snö det kommit jag vet inte hur många dagar det snöat oavbrutet nu för jag har tappat räkningen men ibland har det bara varit ett väldigt stillsamt singlande så det har ju inte vräkt ned snö hela tiden.
Jag tycker det är roligt med all den här snön men det gör att Majsan (katten) inte går ut som hon borde vilket gör att hon är ett pälsmonster full av överskottsenergi som leder till knasryck. Det i sin tur gör mig tokig så då får hon baske mig kliva utanför dörren.
Poppy kaninen verkar iallafall trivas hos oss då hon mumsar hö och knaprar morötter så det står härliga till. jag var lite bekymrad hur hon skulle klara flytten från en varm lägenhet till vårat uthus men det verkar gå finfint.

Vi har varit över till svärmor idag och Isabelle blev kvar där, Tindra sa när vi satt oss i bilen för att åka hem "jag vill ha min habell där" och pekade på Isabelles bilstol. Gullunge! Det är roligt att de gillar varandra och nu har de börjat leka mycket mer med varandra så det är riktigt skoj att lyssna på dem =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0