Kylslaget och dagarna blir längre tjohoo!

Ja det är ett passande ord för att beskriva temperaturen ute just nu med minus 20º och kallare lär det väl bli skulle jag tro. Huset protesterar redan nu med att knäppa i väggarna och vi eldar för fullt i båda kaminerna på nedervåningen sen lär vi ställa en klocka så att vi inte låter det slockna inatt.

Trots kylan måste ni väl ha sett hur vackert det är ute nu, jag tycker det är fantastiskt så jag håller tummarna för att det blir sol imorgon för då ska jag passa på att fota lite vinterbilder.

En riktigt härlig sak jag lagt märke till är att det nästan är ljust ute fortfarande när jag hämtar tjejerna från dagis nu vilket inte beror på snön utan att vi faktiskt går mot ljusare tider och våren, trot eller ej.

Godnatt på er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0