Skruttbil

Jahapp glad och lycklig satte man sig i bilen efter jobbet tillsammans med en kasse ved som min kära lillasyster hade tagit med sig åt oss.
Backar ur bilen och hör ett förfärligt oljud, stannar och tänker att det nog är snö som trillat ned från stänkskärmarna och fastnat rullar fram lite försiktigt men ljudet är kvar provar att backa men nej ljudet är ändå kvar. Kliver ur bilen och kikar under den men ingen snö att se någonstans *suck* jag ringer Mattias som får åka från sitt jobb och kolla vad som kan vara fel. Det visar sig att en fjäder gått av och ligger emot däcket som tur är har det klart sig från punktering.
Mattias fick köra försiktigt hem med forden och jag fick köra hans bil hem tror nog att jag ändå körde lite saktare än honom. Nästan framme vid 76:an ligger en gul lastbil i diket och en man som pratar i mobiltelefon står bredvid. Ringer och hör med Mattias vart han är och vi bestämmer oss för att han hämtar tjejerna på dagis så att jag kunde vända och ställa mig med lastbilschaffören som syntes väldigt dåligt.

Lastbilschaffören var av den äldre modellen med tillhörande vit yvig mustasch och som de flesta karlar besatt han en förmåga av envishet och proppsade på att jag absolut inte behövde stanna. Nåja jag pratade med honom en stund och han verkade i gott skick och sa att han klarat sig utan skador men var väl lite omtumlad och att bärgarn var på väg. Tveksamt gick jag med på att lämna honom där och sen tog nästa problem vid för vart vänder man en bil längst hallstaviksvägen när det saknas vändningsmöjligheter? Åkte fram till första bebyggelsen och in på en liten väg där och tänkte att det borde gå att vända på någons gård. Naturligtvis körde jag fast när jag hittat ett vändställe eftersom Mattias bil och jag inte är särskilt överens, det slutade med att husets ägare stack ut huvudet för att kolla vad som stod på.
Förklarade varför jag hamnat där och fick honom att vända bilen så att jag kunde rulla hem utan att helt bryta ihop i ren frustration.
Så med bara fyra veckor kvar att jobba står jag nu med trasig bil och det käns verkligen irriterande dessutom så ska den in och besiktigas men med 8 kända 2:or så käns det rätt kört. Forden har nog gjort sitt och bör få gå vidare i livet hos någon annan.

Nu en fråga.
Hur ser mina rubriker ut i din dator? De ska vara i samma stil som i headern men så verkar det inte vara på alla datorer upptäckte jag idag. Det är trist för då är ju bloggen inte alls lika fin =/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0