Tid, jag vill köpa mera tid!

Ja går det? Rent praktiskt vet jag ju att det inte fungerar att göra det så enkelt för sig men jag är verkligen i behov av mera tid denna vecka. Tjejerna är nu lämnade på dagis och jag ska arbeta fram en plan över hur jag ska kunna vara så effektiv som möjligt denna vecka för att hinna med allt julstök.

Jag har fått sammandragningar om nätterna och drömmer att jag föder barn varje natt och det börjar bli lite långdraget nu måste jag säga men jag är helt säker på att våran bebis bus kommer att ha alla sina fingrar och tår på rätt ställen. Fast jag glömmer att kolla om det blir en tjej eller kille varje gång.

I fredags var jag med jobbet på Kött kök och bar i Uppsala så grymt gott och lyxigt med trerätters *mums* om jag inte rullade fram innan så gjorde jag det deffinitivt när jag lämnade restaurangen.
Jag åt kantarellsoppa till förrätt, hjortfilé med västerbottenpuré till huvudrätt och äppelpaj med kardemummaglass till efterätt. Till maten blev det alkoholfritt vin både vitt och rött det röda var helt okej men det vita hade passat mycket bättre till efterätten då det var mer som saft.
Min kära syster tog in en hel flaska vin till sig själv vilket inte kyparen riktig förstod då han trodde att vi skämtade när vi sa så och var halvägs att hälla upp även i mitt glas innan han såg magen och hejdade sig och slanten trillade ned att det faktiskt var på riktigt =)
Jag vill gärna gå dit igen för maten var superb!
Jag hann även träffa systers häst i fredags och hon har blivit jättefin sedan jag senast såg henne. I lördags blev det en liten tur till stora stockholm och kika igenom alla rasmontrarna vet inte om vi blev så mycket klokare egentligen men nu är det gjort iallafall. I söndags så blev det en tur till Björklinge igen då Mattias tittate på Therése och Daniels volvo som inte går så bra, domen blev ny motor eller en enkel till skroten.

Slutbabblat för denna gång men bjuder på denna härliga sommarbild i snöyran, fortare än vad man tror så är det midsommar igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0