Strålande jul VS vårkänslor

Jag har äntligen fått upp lite julstämmning här hemma mina älskade tovade tomtar har tippat fram från sin hemliga vrå på kattvinden. Somliga skulle kalla dem vättar och ha dem framme året runt men för mig kommer de bara fram till julen. Jag föll för dessa små charmiga ulliga och tovade tomtar från Fhix ulltrolleri på Österbybruks julmässa och köpte dem tre år i rad men de senaste två åren har de inte funnits där.
Här får ni en liten bildpresentation av mina älsklingar.

Alla fem där de pryder sin plats på sekretären i köket.


Tomten med den svarta luvan var den första att få följa med mig hem och han har haft det lite tufft med blandannat en närstrid med en kisse och nyfikna små barnhänder.
I år har de än så länge fått vara ifred peppar, peppar.

Däremot möttes jag av detta på köksbordet men hellre en pappersrulle mindre än en mindre avraringarna här ovan. Jag tror våran Majsan längtar efter våren


På tal om vår så kom impectas frökatalog idag och det käns lite tokigt att mitt i julstämmningen börja tänka på grönsaker och annat som lockar särskilt nu när jag kommer vara hemma hela långa härliga sommaren. Till glädje för grannarna kanske detta innebär att vår gräsmatta inte kommer se ut som en äng och att äpplena sen till hösten kommer städas undan.
Fast jag har i vinter hittat en godtagbar orsak till detta trädgårdsförfall. Rådjuren har nämligen älskat att vara i vår trädgård och vänt upp och ned på all snö i sin jakt på mumsiga äpplen och till viss mån även gräset. Man skulle kunna tro att det är tjejerna som levt rövare men så är inte fallet.
En av våra grannar har utökat sitt fågelbord med att ställa dit ett foderbord åt rådjuren också vilket ser supermysigt ut fast det behöver ju inte vi skaffa då de verkar trivas bra ändå hos oss.

Jag har meddelat min chef idag att jag kommer vara hemma till mars 2012 det käns helt sjukt långt dit och samtidigt helt ofattbart härligt att få vara hemma så länge. Tack älskling för det!
Jag längtar efter bebismys nu och önskar redan att det fanns en pausknapp när de är mellan 1-3 månader då det verkligen är mys att få bära omkring på dem i bärsjal.

Våran luftvärmepump har fått en ny innerdel men idag tycker då inte jag att den fungerar som den borde och jag kan tycker att är det -10 grader ute ska den palla att värma upp vårat hus ordentligt när dessutom några element och golvvärmen i hall+badrum är igång. Detta måste kollas upp för 13-15grader i hallen käns inte OK. Har inte kollat vad det är i resten av huset men det är kallt och det är ett rent konstaterande.

Jahapp så har man babblat iväg och kanske borde sluta här så får jag fortsätta någon annan dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0