Tussilagos alias hästhov

Ja idag har jag sett tussilagos, våren är äntligen här! Visserligen såg jag en hel backe full av tussilagos i söndags men de räknades inte på riktigt eftersom dessa växte i en södersluttning i stockholm.

I måndags var jag och tjejerna till mormor och åt middag, vi rullade mätta därifrån fyllda till bredden av lammstek och smarriga jordgubbskakan.
I måndags hade vi sex stycken rådjur i trädgården också vilket ger dåliga odds för mina stackars tulpaner men tjejerna är glada över att ha dem här.

Vi har börjat prata om vart maten kommer ifrån för djur och jag kände att de måste ju få veta att även rådjur hamnar på bordet ibland och först blev de lite upprivna över att man pangade bambi men för att avdrammatisera det hela så förklarade jag att morfar brukar skjuta rådjur ibland för att han och Kerstin är hungriga.
Detta togs mycket bättre men jag fick lova att morfar bara pangar bambi med hor....
Haha viker mig fortfarande dubbel av skratt när Isabelle missar bokstaven N i ordet horn, det låter så galet roligt.

Så pappa hädanefter pangas bara bockar om tjejerna frågar.



Idag har jag bakat kanelbullar en plåt blev jättebra men den andra blev lite bränd så det käns trist fast de slinker nog ned ändå skulle jag tro =)

Imorgon är det fredag skönt med kortvecka fast man kanske skulle passa pån att jobba extra i helgen?

15 arbetsdagar kvar tills jag är föräldraledig i lite mer än en vecka det kommer bli så skönt och jag har planerat in lite äventyr för mig och tjejerna.
Nehej om man skulle ta och rulla mot jobbet nu.

Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0