Tunga veckan

Ja nu är den här veckan äntligen slut jag har varit ruskig trött denna vecka annars brukar jag tycka om fm. veckorna men inte den här.
Det som rört mig denna vecka är mamman med barnen som dog av branden i deras hus. Det resulterade i ett inköp av ytterligare två brandvarnare en varsin till tjejernas rum. Något som berört mig än mer är insikten av att det finns dem som sparkar ihjäl små barn.

Lite roligare saker som hänt är att tjerna varit på teater med Mattias i fredags och de hade jätteroligt alla tre. Sen åkte de till farmor där Isabelle sov över. Tindra följde med in till uppsala så att jag kunde lämna henne ute hos Therése och Daniel men först var vi in på Fullerö. Där har jag inte varit sen vi bodde i Östebybruk och jag hittade massor med fint och tusenlapparna flög iväg i tanken men som vanligt var det fönstershopping som gällde för min del.
Ilördags jobbade både jag och Mattias extra och det som var riktigt skumt var att allt gick bra, jag menar när hände det senast på övertid? Sen åkte vi och hämtade våra kramiga, gosiga och härliga tjejer!
När vi började närmna oss svärmor knatade det en nästan nyfödd kalv på vägen så då fick vi hjälpa den in till sin mamma som var lagom upprörd.

Idag har jag börjat med fortsatt renovering av evighetsprojektet fönstren.

Nej nu ska det drickas sova te.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0