Vårförkylning

Ja då har man åkt på en vårförkylning och varit hemma från jobbet igår och blir även hemma idag. Fy jag har alltid dåligt samvete när jag är hemma och är sjuk och inte blev det bättre av att The big boss ringer hem sent igårkväll när man höll på att somna som bäst. Nåja så sent var det väl inte klockan tio på kvällen då jag egentligen skulle ha gått av mitt pass.

Igår blev jag andfådd av minsta lilla men idag käns det bättre och jag har inte avverkat en hel toarulle än så näsan rinner inte lika mycket idag och de svidande ögonen är också bättre så imorgon får man samla ihop sig och åka till jobbet. Då ska jag pussa på er alla ;-) saknar er ju!
Preparerar mig med dunder c-vitaminpiller synd bara att de glöms bort att ätas när man är frisk för det är nog bättre att äta dem i förebyggande syfte.

Lite roligt är att älsklingen fått en timtjänst på min avdelning och troligen kommer han mest få arbeta i syrrans skift så det kommer bli toppen för tjejernas dagis tider, de dagar han inte får timmar kommer han att spendera med tjejerna, mysigt värre. Håll tummarna nu att det blir många timmar för Mattias del.

Jag letar efter en sommarjacka till Tindra men kan inte hitta någon och kan inte begripa vart de tagit vägen. I letandet har jag iallafall sorterat upp kläder som ska sparas till er som inte fått ändan ur att skaffa barn än ;-) och sen en del hela men fläckiga som ska skänkas till bättre behövande. Jag har också snubblat över lite saker jag nog kommer sälja som tex. babysittern och min älskade bärsjal. En lista kommer läggas ut på bloggen med priser ifall någon är intresserad.

Nej nu är det hög tid att snyta näsan igen.

Kommentarer
Postat av: jannice

Vad kul att han har fått timtjänst där! De var ju riktigt bra de =) Skönt att ni passar i tiderna och så. Tråkit med sjukdommar. Hopaps vi ses imorgon

2009-05-05 @ 23:49:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0