Badjävlar och pensionärer...

Ja igår var jag äntligen mig själv igen eller nåja på benen iallafall men idag är jag verkligen mig själv förutom lite snuva som hänger kvar.
 
Igår var vi upp och kikade på stockholmscrossen som är en stor cross tävling som drar många deltagare och det åks heat från morgon till kväll. Vi var där och kikade på några heat, tjejerna och då särskilt Tindra tyckte det var spännande med starterna. Ambulanshellikoptern fick komma och plocka upp några skadade och den landade mitt på startrakan spännande värre. På eftermidagen blev jag gräsänka då maken for i väg med vänner för att åka lite hoj själva.

Idag har vi varit till återvinningscentralen eller kortare sagt soptippen tre vändor blev det för att få iväg högen som samlats sedan förra året. Första vändan blev vi omkörda på 50 sträckan på väg ut ur häverödal en kort stund senare så uppstår ett vitt moln runt bilen som körde om. Mohaha ett säkert molntecken på att det var kylaren som kokade, ibland straffar sig synden fortare än vad man tror och nej vi frågade inte om de behövde hjälp.
Vända två, den kokande bilen står fortfarande kvar (mohaha), framme vid soptippen förvånades vi över gubbar med respektive som A inte kan backa med släp. B inte kan tänka. C Visar inte hänsyn för alla andra som behöver nå samma container och därmed parkerar 30 cm ifrån. Jag fick stränga order om "Att nu håller du tyst inte ett ord" från maken och jag nöjde mig med att visa med miner om vad jag tyckte innan de parkerat färdigt och sen ett stirrande som inte kunde misstolkas.
Vända tre, herre min skapare nu hade varenda badjävel vaknat också *pust* tålamodet pressades till det yttersta men vi kom överlevande därifrån fast övertygade om att det ska vara krav på att backa med släp på uppkörningen. Att jag själv är kass på det hör inte hit just nu för nu var det ju maken som körde ;-)

Pensionärer då, ja vad säger man snirkliga kustvägen som går mellan Hallstavik och Hargshamn är rolig att köra men ligger man efter en pensionär som kör sakta, bromsar i vareviga kurva och vägrar släppa förbi en kan få vemsomhelst att gå i taket.

Natt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0