För korta dygn.

Ja så käns det. Den här veckan har jag varit uppe alldeles för sent om kvällarna men trots det inte hunnit med allt det jag behövt/vill göra. Här hemma ser det ut som stryk och jag skulle verkligen behöva städa huset från golv till tak. Skitiga fönster, damm vart man än ser och smutsiga små handavtryck på dörrposter är bara några exempel *suck*
Nej nu måste det till ett städschema jag har läst att en kvarts städning om dagen är vad som behövs för att hålla hemmet flytande och det är ingenting i jämförelse med den tid som nu läggs ned på städning vid varje tillfälle. Just nu käns det som om man sitter på ett sjunkande skepp av smuts. Vill ge mina barn något viktigt som jag inte fick med mig hemifrån nämligen konsten om hur man sköter om sitt hem just nu existerar bara kaos.

Nej nu ska jag ta hand om mig själv och försöka få mig att känna mig nöjd med att jag idag bara betalat lite räkningar, lite situps ska göras också så kanske man känner sig lite gladare över sig själv.
Imorgon ska jag iallafall ha roligt med jobbet och för en stund skjuta alla vardagsbekymmer åt sidan tills ångesten infinner sig på lördag igen över att tiden/pengarna inte räcker till.

Godnatt





Kommentarer
Postat av: Systeryster

Ha ha! Lite smuts i hörnen kan väll inte skada=), eller=S?



Det blir säkert jätteskoj med jobbet imorn, drick för mycket, bli alldeles för livlig och spy när du kommer hem! Man måste släppa loss ibland, he he...

Ser fram emot att klippa och färga i helgen!!!



Kram på dig!

2009-06-25 @ 22:49:18
URL: http://ramoz.doggyblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0