Champinjoner och midsommar

Midsommar firades tillsammans med min pappa och sambo vilket var riktigt trevligt då vi inte ses så ofta längre. Det intogs grillspett och annat gott, jag hade bundit en krans till Isabelle som var jättefin som jag förvarat över natten i kylen liggandes i en plastpåse med vatten. Den hade klarat sig jättebra där men eftersom kylskåpet är litet beslöt jag mig för att lägga ut den i gräset på midsommaraftons fm. ett bra tipps från en kollega men hon har nog inte så mycket sniglar som vi för när det var dags att ta in den till Isabelle hade de mumsat rejält på den =( Fast Isabelle var lika glad ändå för den.
Synd att det inte var klänningsväder igår så det blev mysbrallor för hela familjen som gällde, inte riktigt den klädsel jag planerat för oss men jaja.

Idag tog vi en promenad med hundarna och på vägen tillbaka passerar vi någrar svampar. Ååh, champinjoner säger min pappa och går förbi! Hallå, då kan man väl inte gå förbi utan att kolla upp om det stämmer eller inte så fort ned på knä och javist hade han rätt. Kul att snubbla över champinjoner längs ett av Hallstas populära promenadstråk tänk vad många hundägare som måste ha promenerat förbi denna skatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0