Åter till SOE träffen den 30/5

Ja jag var för trött att skriva mer i lördagskväll och sen på söndagen fungerade varken internet eller hemtelefonen och därmed ingen TV heller. Igår ägnades en hel del tid åt att gorma på Telia vilka inte är särskilt serviceminded. Som tur är har deras tekniker ett annat tänk så det trillade in en tekniker precis när jag skulle åka till jobbet för att han ändå var i närheten annars skulle han inte kommit förens imorgon. Jag blev lite sen till jobbet men nu fungerar allt igen.

Jo i lördags morse fick vi väcka Tindra och åka mot Botkyrkamotorklubb där SOE hade sin träff. Dagen började med förarmöte och sedan var det två varv i enduro spåret som bjöd på en del sten och klipphällar vilken Mattias trivs med så han hade riktigt roligt. Efter Enduron var det en kort stund vila och sen var det crossbanan som gällde före lunch då förarna fick kvala in till vilken final de skulle köra. Då kvalet kördes under Tindras normala mat och sovtid så somnade hon gott i vagnen sövd av alla enduromaskiner. En klassiker som våra barn alltid somnat gott till.
Efter kvalet var det hamburgare som gällde och sedan körde man A, B och C-final, Mattias kvalade in till C finalen som han vann och gick därmed direkt vidare utan vila till B final där han kom femma ett resultat som jag tror han känner sig rätt nöjd med. Tilläggas ska att varje heat kördes i 15 minuter.

Sen var det dags för supermotard och efter det fick den som ville prova på superenduro banan men det var tydligen inget särskilt med den mer än några stora stalp, lite stenar och några stockar sa Mattias. Själv såg  jag den aldrig men är rätt säker på att den var långt över min kapacitet iallafall ;-)

Bäst av alla den här roliga dagen var ändå våran gullunge Tindra som fick gå upp tidigt, sova en stund mitt på dagen och sen vara vaken fram till 18 då hon själv(!) gick och satte sig i vagnen och slumrade en stund och vaknade lagom till prisutdelningen klockan 19. Normalt brukar tindra lägga sig för natten klockan 18.
Vi rullade från Botkyrka vi ca halvåtta och stannade till på MC Donalds vis stora wäsby men deras fritös var paj så då fortsatte vi till eurostop där vi alla tre slukade vår mat.

Före 70 sträckan innan Bladåker/Knutby korset fick vi se två vildsvin springa över åkern där har jag själv inte sett några förut men vetat att de ska finnas där enligt andra.

Tindra höll sig vaken hela vägen hem och kom i säng efter 22 och sen sov vi hela familjen till 09.30 på söndag morgon. Tindra och jag gled in till gränby där vi inhandlade ett par sandaler till Isabelle som är förstora så de måste jag byta och sen blev det en klänning plus solhatt för under hundralappen till Tindra.
Isabelle har varit hela helgen hos farmor och bara myst, fått äta jordgubbar och allt annat man får göra hos farmor.

Bilder från lördagen







mer bilder kommer att finnas i mitt webbalbum som jag håller på att ladda upp just nu, länk dit kommer =) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0