Måndag och en ny härlig vecka

Har precis blivit klar med dagens middag, ja lite tidigt kanske men så är det när man jobbar skift. Skönt för svärmor att slippa laga mat ikväll också då det är hon som får hämta tjejerna på dagis och natta dem med. Då Mattias inte är hemma förens nio och jag klockan 11.

Jag har för första gången gjort en råkostsallad ni vet pizzasallad som håller i en vecka den blev ok förutom att vitkål inte gick så bra att köra i matberedarens rivjärn så till nästa gång byter jag till skivjärnet på en gång sen funderar jag på om man kan byta ut vitvinsvinägern mot äppelvinäger.

Råkostsalladen var superenkel att göra ialla fall.

koka upp ½dl socker, 3/4dl vitvinsvinäger och 1dl rapsolja låt svalna. Riv ½kg morötter och ett ½kg vitkål slå över uppkoket och förvara tätt under lock håller en vecka då. Superbra för oss stressade småbarnsföräldrar som måste tänka lite på vad grönsakerna kostar också sen går det att ha i nötter, russin paprika mm för variation.

Nej nu ska jag skutta in i dushen innan jobbet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0