Vab, öroninflammation, en sexig elektriker och en stolt mamma!

Idag fick det bli en VAB dag igen så där krossades mina drömmar om ett VAB fritt februari men så är det när ingen annan kan vara hemma.
Älsklingen hade ju ett möte inbokat klockan 10 idag på CLL i Norrtälje där han fick prata om eventuella studier och det lutar starkt åt en elektrikerutbildning för hans del. Ett hett arbete med mycket spänning ;-) Haha ja han är ju rätt sexig ändå min karl fast han kände sig nog inte särskilt sexig idag efter en vaknatt med Isabelle.
Trist att mötet inte var senare bara för då hade jag hunnit åka in och jobba ett slag iallafall då det käns som pengar är en svidande punkt just nu.
Svärmor har dukat under för barnens förkylning som klistrat sig fast som en igel på dem så det var inte riktigt läge att ringa in en febrig svärmor och särskilt inte efter förra veckan då hon verkligen ställde upp till 100% så att vi båda kunde jobba. Som tur är har inte jag och Mattias blivit sjuka än så förhoppningsvis klarar vi oss denna gången.

Ja Isabelle har varit vaken i stort sett hela natten och framåt småtimmarna gav Mattias upp så då gick de ned och lade sig i soffan och tittade/sov till Blixten. Vid sexsnåret fick jag avlösa honom och då gnällde hon och sa att hon hade ont i örat. Jaja sa jag eftersom hon gnällt om att hon hade ont på alla möjliga ställen och så slocknade vi efter att jag ringt till jobbet. Kom inte att tänka på att hon klagat över örat förens ikväll så då kikade jag närmre och då har lillpluttan öroninflammation :-( Hur dålig kände man sig inte då?

Isabelle har gjort mig stolt idag också så nu måste jag skryta om hur duktig hon är på att bygga pärlplatta min lilla gumma. Hon byggde fina fyrkanter i vita och gula pärlor och sen fyllde hon ut hela pärlplattan(!) med rosa och lila pärlor. Så nu kände jag verkligen att det är dags att utöka pärlorna så att man kan spara det hon gör.

Nattinatt  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0