Älskling är det du?

Japp så kommer det låta på fredag/lördag morgon hemma hos oss.
Mattias börjar klockan fem den här veckan så han stiger upp efter fyra snåret på morgonen, hua! Jag jobbar eftermiddag den här veckan så då åker jag först klockan ett och är hemma klockan elva vilket innebär att då sover älsklingen medans jag sover när han åker.
 
Jag vaknade imorse och funderade vart han var, insåg att han måste ha åkt till jobbet mitt nästa världsliga bekymmer blev sa han hejdå? Fick jag en puss? Tänk om han inte gjorde ngt av detta! Hemska tanke, för husfridens skull så hoppas jag att han åtminstone sa hejdå fast åh andra sidan så har jag ju ingen aning så alltså är husfriden orubbad =)

Jag har lagat kvällens middag bestående av entrécot tillagad i gjutgärnsgryta som fått puttra med äppeljuice, äpplen, morötter och purjo kryddat med ingefära, soja salt och peppar. Potatis får de koka själva däremot tänker jag göra en morotsallad att ha till.
Sen har jag hastsytt en scarf i fleece åt Tindra hennes dragkedja i overallen åker ned en bit om man inte stänger den översta knappen så det är lite drygt. Hennes vanliga scarf ligger i tvätten och verkar trivas där så då var det här en snabbare lösning på problemet eftersom både tyg och tryckknappar fanns hemma.

Vill avsluta med att tacka Marie för hennes värmande och lugnande ord i sin blogg jag/vi behöver dem just nu =) Marie hittar ni i min länklista Hottenkottenland heter Bloggen.


Kommentarer
Postat av: Jannice Lindell

Låter tråkigt att du knappt hinner se Mattias denna vecka.. Hoppas de blir bättre nästa vecka då:)

2009-02-24 @ 12:30:58
URL: http://jannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0