Så kom Poppy

Ja nu har familjen utökats igen denna gång med kaninen Poppy som en arbetskamrat till mig kom och lämnade och tanken är att Poppy ska få herrsällskap.

I övrigt har jag och tjejerna varit och hälsat på pappa och Kerstin igår och där borstade vi lite på Espo och Kasper sen var vi ned till ladugården för att kika lite på kalvarna. En var alldeles ny och fostersäcken fanns kvar i lagårn så då förklarade jag för Isabelle vad det  var för ngt. hon pratade hela vägen hem om "påsen" och deklarerade att hon vill vara en ko. Ja, du kan låtsas att du är en ko tyckte jag men nej "Jag vill vara en riktig kossa, en mamma kossa" sa hon då =) Fast först började båda tjejerna med att turas om att skrika jag vill ha min moffa och jag vill ha min Kerstin. Vi fick en höbal med oss hem så nu kan grisarna smaska oavbrutet i ett halvår framåt. Idag blev det en snabb sväng så idag fick de bara träffa moffa då vi hämtade en bal halm åt poppy och sedan raskt hem för att fixa till buren klart.

Så låt mig nu presentera er för poppy nu, hon är blandras mellan fransk vädur och belgisk jätte och hennes öron har inte bestämt sig för vilken ras de ska vara utan tyckte vi tar en av varje =)
Jag hoppas nu att Poppy klarar flytten från Uppsala fint och att hon har det bra ute men hon fick mycket halm ehum typ en halv bal så det kanske var att ta i lite i överkant.


Kommentarer
Postat av: Jannice

är de kalles kanin??

2009-12-31 @ 00:58:04
URL: http://jannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0