Mysdag.

Ja idag har jag och tjejerna haft det mysigt vi började dagen med att sparka igång kaminen då det var 10º i hallen nere imorse burrrrr. Sen for vi in till Uppsala där vi lämnade ett paket på shell och sen vidare till Bildemo för att äntligen köpa en fläkt till pärlan forden men fy farskon vad vi frös på vägen in till stan. Båda tjejerna satt med overallerna på men jag fick stanna vid petbol och ta fram en filt och en åkpåse att lägga över dem.

Sen kommer vi då äntligen till den mysiga delen av dagen då vi gick in på gränby och bara strosade omkring och såg (dreglade) på alla fina kläder, smink och i Isabelles fall alla smycken och läppglans. Det är lite skrämmande att hon redan nu är så intresserad av smink och blingbling. Innan tiden hade blivit passande för att fortsätta mot Stavby och en fika hos tjejernas kusiner tog vi oss en korv i Kvantum kiosken. Här brast dock den pedagogiska mamman totalt när hon blev påkörd för femtioelfte gången av samma pensionär (gubbjävel) med kundvagn. Jag vänder mig då om och stirrar med mina vid tillfället onda ögon och uttrycker mig "men nu får du väl för f*n ge dig!"
Pensionären ryggade genast bakåt och det såg nästan ut som att han trodde att han skulle få en smäll också. Det fick han däremot inte för jag tog ett djupt andetag och vände mig om och fortsatte pladra med tjejerna.

Sen bar det då äntligen av mot Stavby där vi fikade lussebullar, tjejerna röjde i kusin E:s rum och jag förhörde mig om deras Tv-spel konsoller.
När vi kom hem var det bara att tända i kaminen igen och även i köket sen har vi målat tomtar också så imorgon ska de få sina skägg och luvor.

Kommentarer
Postat av: Lotta & Stefan

God jul på er! Hoppas ni får en fin jul :) så ses vi i mellandagarna! Kramar

2009-12-24 @ 09:39:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0