Annandagjul

Ja så har då julafton passerat och nu inväntar vi januaris födelsedagsbarn som är tre till antalet så nu börjar efterforskningarna på vad de kan tänkas vilja ha i present.

Julafton spenderades hemma med hela huset fullt av nära och kära, pappa och Kerstin överaskade med att komma en kort stund men de hade gärna fått stanna längre. Tjejerna fick mycket fina klappar och tomten var lika välkommen i år och fick en kram av båda tjejerna när han skulle gå, tyvärr missade Daniel tomten eftersom han var ute och köpte snus ;-)

Igår var min grinch helt utslagen av allt julfirande men han kom nedstapplande efter lunchtid och tyckte det var tur att min släkt är liten och att vi inte är några storfirare sen stapplade han upp till sovrummet igen med en film i handen. Gårdagen var en slappardag rakt igenom men idag har vi varit in till stan där vi köpte ett nytt täcke åt Tindra så att hon kan använda sina nya fina sängkläder och så köpte vi en kökslampa för presentkortet vi fått på Bauhaus av mormor och en lysrörsarmatur till garaget. Jag fick dessutom med familjen in på Gränby där jag suktade samt dreglade över en hel del massa nedsatta skor och stövlar *suck* dessvärre har jag inga starka argument för att rättfärdiga ett köp av någon av dem mer än att jag vill ha dem och det är inte hållbart i längden.
Isabelle nöjde sig inte bara med att titta utan hon var snabb som blixten med att prova ett par stilettklackar med 10cm klack. "Mamma jag önskar mig sånna här" Försökte förklara att det inte finns sådana skor i hennes storlek "Men mamma vi kan köpa små sånna skor till mig" Haha skruttan vad hon är gullig.
Inne på H&M vandrade hon under Mattias överseende bland sminket hon älskar att gå och titta på smink, hon sa sedan till mig när vi skulle gå "mamma jag har hittat smink".
Vart ska det här sluta? Misstänker starkt att hon kommer ge sin pappa många gråa hårstrån om några år =)

Annars håller jag på och klurar inför nästa resa till Gekås vilket inte är så lätt när det ska passa för tre familjer och det inte ska krocka med fritidsaktiviteter, födelsedagar och annat ståhej. Kanske att vi lyckas hitta en sådan helg men det återstår att se.

Nej nu ska jag sluta babbla och bjuda på några bilder ifrån vårat julfirande och håll i hatten för jag hade klänning på mig.

    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0