Ladugårdsbesök

Idag har jag och tjejerna varit och hälsat på deras morfar och plastmormor. Sch..... Säg inget till Kerstin att jag kallar henne så i smyg.

När vi kom fick jag syn på pappa och A ute med skördetröskan så då stannade jag till en stund och pratade med dem sen for vi vidare och letade efter Kerstin som tog oss med in i ladugården. Isabelle tyckte det var lite mörkt och läskigt men sen var hon nyvaken och då är man nog inte så pigg på att upptäcka nya ställen. Tindra däremot kastade sig fram mot ungdjuren så Kerstin fick hålla ett stadigt tag om henne.

Sen blev vi bjudna in till V för att fika lite *mums* med knäckebröd, stekta ägg och vad jag har för mig inlagd squash, tjejerna blev överösta med pålägg, smarriga äpplen och hemgjord saft. Isabelle han både med att lägga pussel, rita och lägga lite pärlor. Tindra lekte i en sandhög och var jätteduktig på att gräva och fylla sandformar.

Hemma har jag putsat Isabelles fönster så nu ser man ut igen, bara att tvätta gardinlängderna och nya blommor som saknas så är det fint i stora fönstret igen. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0