Blommor.

Idag for jag och tjejerna till stan där vi först gick in på IKEA det enda vi köpte där var en varsin korv fast egentligen var det förvaring till leksaker jag var ute efter men då de inte har fullt sortiment och jag är kräsen fick vi klara oss utan. Vi letade vidare på Plantagen med resultat att vi kom hem med en massa perenner, en murgröna för 10kr(!) som ska vara härdig till zon8 och en caprifol för samma pris sen hade de rea på rabattperenner om man köpte fem stycken fick man dem för halvapriset av vad de kostade. Tursamma jag fick en kassörska som råkade slå in en av de allra billigaste och sen gångrade hon den summan med fem inte mig emot ;-)

Sen var vi in på Draget och Bauhaus också för att sedan fara vidare mot Björklinge och syster med sambo, jag har ju varit så nyfiken på hur det ser ut hemma hos dem nu när deras hem börjar ta form igen efter den totala utblåsningen de gjort. Gud vad fint det kommer bli när allt är klart....

Sen har Mattias äntligen ordnat det lilla fönstret vid köksbänken så nu går det att stänga ordentligt och mössens drive in till vår köksbänk är nu stängd. Bara för mig att måla så fort spacklet torkat och är slipat. 
Stackars älsklingen drog på sig ryggskott idag också men med en värktablett klarade han iallafall att åka en sväng i skogen men jag misstänker att det kommer straffa sig imorgon.

Nej nu ska jag studsa in i duschen efter kvällens löprunda och sen ska jag ta ett glas vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0