Jag ska måla hela världen...

Eller åtminstone Tindras rum målade vi igår, först grundmålade jag hela rummet med hjälp av barnen och de var så fina efteråt. Jag och älsklingen målade en gång till när barnen sov, det var lite spännande eftersom vi inte hade någon lampa men det blev jättebra.
Det käns skönt att inte behöva måla en gång till så nu är det "bara" lister, golvläggning, dörren och fönstret kvar att renovera.

image9
Så här såg Tindras rum ut när vi köpte huset det var lågt i tak, smutsigt och äckligt, golvet svajade om man hoppade eller gick in flera. Till höger syns garderobsdörren.

image10
Här har vi rivit den läskiga garderoben och en del av golvet, det rostiga röret som syns är avluftningen från badrummet det har vi bytt ut. Att golvet svajade berodde på att det tidigare varit en vattenläcka så att golvbjälkarna ruttnat sönder.

image11 
Här är golvet rivet och man ser ner i badrummet.

image12
Ett och ett halvt år senare är det dags att börja ta tag i rummet som vi undvikit länge nu, motivationen flödar... Eller inte.

image14
Det här hittade älsklingen när han rev taket.

image15
När Mattias äntligen hade satt upp allt spån och det var dags att spackla och tappetsera kläckte jag den ljusa idén att jag skulle vilja ha panel istället. Mattias tyckte det var en bra ide men tyckte att jag kunde ha kommit på det lite tidigare.
Tack älskling för att du är så snäll och går med på sådant här extrajobb det är vardagsromantik för mig.

Jag har inte hunnit ta några bilder nu när panelen är färdigsatt och målad men det kommer.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0