Deppdag med mycket bilder

Fy! Igårkväll var det som om ngn drog ned en rullgardin framför ögonen på mig, blev irriterad och kände mig tjock, ful och allt var bara fel. Idag vaknade jag med huvudvärk som inte gjorde saken bättre petade i mig en värktablett men den ville inte verka, sms:ade lite med älsklingen efter några timmar och då blev det mycket bättre. Puss på dig gubben.

Förvånande för idag är att Isabelle kom som vanligt runt femsnåret men la sig ned och sov bredvid mig tills Mattias åkte till jobbet, det vore så skönt om hon kunde göra så varje morgon fast nu har man ju vant sig att gå upp kl. fem och börjat tycka att det är rätt skönt.
När jag väl livat upp mig från mitt apatiska tillstånd började jag röja av bänken i köket och fick för mig att Isabelle stod snällt och borstade sina tänder vid handfatet ända tills Tindra gnällde och då fann jag det här:
image22
Isabelle har gjort sig fin med mammas mascara som nu är ett minneblott

image23
Tindra hade också blivit fin.

När sådant här händer kan man inte bli arg utan istället fick de ett välbehövligt bad som uppskattades i värmen tror vi har haft närmare 27 i skuggan idag. Till middag åt jag rostbiff med potatissallad *mums* maken och barnen fick varmkorv jodå de fick välja själva iallafall maken ;-)

Om ni undrar vad jag har för mig under den närmsta tiden när jag får för mina barn och inte har annat för mig så är jag fullt upptagen med att läsa den här nätta boken
image24image25
Det är Dianas sjätte bok i serien om Claire och Jamie Fraser, den är nog hennes tjockaste bok än så länge med sina 1279 sidor och 1,9 kg tung(!) var bara tvungen att kolla vad den vägde. Älskar hennes tidigare böcker i serien så förväntningarna är rätt stora så hoppas det inte blir platt fall.
Pst! Det är inte mitt cigarett paket det är makens var tvungen att ha ngt att jämföra med så att ni förstår vilken gigantisk bok det är, själv har jag ju inte ens testat att röka bara lite stolt är jag över det nästan mallig faktiskt.

image26
Det här är vad älsklingen gör just nu nämligen står och pysslar med våran pärla längtar tills han får igång henne igen, saknar denna bilen sjukt mycket, ja jag vet i vissa ögon är hon inte mer än skrot men vi älskar henne för den hon är.

Nej nu ska jag läsa lite...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0