BMW:n lever!

Efter mitt inlägg i morse gick jag ut då jag hörde att Mattias startade upp BMW:n för första gången sen hon gick sönder för några år sedan. Åh vad vi saknat henne men snart så kan vi nog ta en tur i henne fast Mattias vågade sig på att köra henne från gräsmattan och upp till vår infart så nu är det en stor brun fläck som minne kvar på gräsmattan.  Sen har han ägnat någon timme eller två till att tvätta av klädsel och bälten från mögel samt tvättat med avfettning på utsidan.
image24
Ser ni vart han kört med avfettning?

Efter att grannarna väckts med lite sång (det låter rätt bra om pärlan) så började jag klippa gräsmattan och det tog väl ngn timme sen var det bara att gå in och fixa lunch åt barnen medans Mattias åkte iväg bortanför Trästa-bron och körde enduro med sina vänner. Ni skulle ha sett honom när han kom hem, herregud vad jag skrattade så att tårarna rann så dammig som han var i skäggstubben.
Sen har jag hunnit med att kalka av duschen och städat badrummet så att det bara är golvet kvar men det tar jag imorgon. Jo jag började att skrapa andra sidan av Tindras dörr ikväll också jag hoppas bli klar med skrapandet imorgon.

Måste visa er min fina hoya/porslinsblomma som jag fått för några år sedan av min plastmamma. Den växer långsamt men om det är för att det är en sån sort eller om det är min sporadiska vattning som är orsaken vågar jag inte utlåta mig om, den blommar regelbundet iallafall och det tycker jag om. Såg att blommorna matchar krukan i färg helt perfekt och det har jag inte tänkt på tidigare.
image25

Javist här är vårat pluttiga jordgubbsland köpte ca sju olika sorters plantor så att vi kan prova ut en favorit så tar man sticklingar av den och tar bort de vi inte vill ha. Landet är ca 80x120cm lagom för en pallkrage om man vill det.
image26

Nej nu är det verkligen natt natt och jag hoppas Isabelle sover inatt men det är knappast troligt då hon fått feber idag och varit kinkig hela dagen i stort sett förutom då hon sovit. En stund somnade hon med huvudet på köksbordet stackarn men då lyckades jag få henne att sova en stund till i sin säng men sen var det dags för middag så då fick Mattias väcka henne.

Kommentarer
Postat av: Philip

Haha ja man ska väl hålla liv i dom gamla drakarna ^^ Sweet car dude :P

2008-05-31 @ 23:32:13
URL: http://promod.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0