Dop

Ja jag har en tid tänkt lägga ut allt som jag använde mig av när vi planerade Tindras dop Mattias tyckte att jag var lite väl ambitiös.

På barndop.nu och på dopguiden finns det mesta man behöver veta och lite till, jag föredrog den senare då man hade möjlighet att lyssna på psalmerna. När jag skrev inbjudningskorten hade jag nytta av den här sidan om inbjudningskort som gav mycket hjälp om man var osäker på hur man skulle skriva.

När jag gjorde inbjudningskorten så köpte jag två olika sorters papper ett i rosa-skyltkartong om man kan skriva ut fotopapper med sin skrivare så ska det gå med skyltkartong också sa de i pappershandeln.
Jag valde typsnittet Vivaldi till texten och sen så scanade jag in ett fotavtryck som vi gjort tidigare i guldfärg på svart skyltkartong den bilden gjorde jag svartvit för att sist lägga in den som ett vattenmärke bakom texten.
Efter att allt var utskrivet började det roliga med att klippa till och dekorera med blommor och band som jag köpt på Forrester lek och hobby i vallby även känt som Godislunden.  

 

Tre kort i följd som min moster tagit
image29
image30
image31
Tre hemgjorda smörgåstårtor fr.vänster min första smörgåstårta någonsin blev vegetarisk, sen är det svärmors med ett stort hjärta av räkor på och den sista är det min mormor som gjort. Jag skrev små skyltar så att gästerna kunde se vad de innehöll.

image32
Tindra med morfar under dopfesten

 
Presenterna. Duken på den högra bilden har min mormor broderat in Tindras namn och födelsedatum på och den hade vi till att torka bort dopvattnet med.

Ja sen var det dags för tackkorten och det var inte det lättaste först skulle man få en bra bild och sen skulle man välja en. Det slutade med att jag valde ut tre stycken som vi beställde från Fujicolor där kan man välja mellan olika utseenden, typsnitt, storlek på texten och vad det ska stå. Jättebra för på så sätt gjorde man enkelt personliga kort till en rimlig kostnad vi betalade ca 100kr för 12 kort inklusive kuvert och frakt.

image35
Vi lånade storasysters rum och leksaker

Ja det var allt som jag hade att visa från dopet och vilka sidor på nätet som jag hade hjälp av sen måste jag länka till denna sida som jag hittade under planeringen av dopet och som är värd att nämnas nämligen kakburken de har det mesta som man inte trodde fanns! Iallafall för oss som tycker att rulltårtor är tillräckligt komplicerade.


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0