Tassar in

ja jag tassar in i min egen blogg och skriver några rader för även fast jag vet hur viktiga de där små obetydliga raderna kan vara om ett år så har jag för stunden inte tid/lust att skriva i bloggen men jag vet ju att jag iallafall har en trogen läsare som inte verkar ge upp på mig och som kommer bli glad över att jag varit här och lämnat en rapport.

December har passerat med lucia, julafton och nyår. Vi har haft ett mysigt december med en jttefin jul tillsammans med mormor, Therése & Daniel. Tjejerna älskar sina klappar forfarande och det är kul att se att de faktiskt leker med allt de fick. Isabelle gick ju hårt in och önskade sig Barbies och "vampyrbarbies" (monster high dockor) för hela slanten. Jag som helst hade sett att Barbie kunnat fått vänta några år till på att göra entré fick ge med mig då det var i stort sett det enda hon önskade sig förutom en gitarr.
Före jul var det från Tindras sida mycket prat om att hon ville ha en hamster något jag lyckade styra in henne på zhuzhu pets hamstrarna så hon fick en sådan och en bäbis i julklapp och inte ett ord om en riktig hamster har vi hört sedan dess. Min plan gick därmed i lås fast hamstrar är ju sjukt söta så vem vet ;)

Nyår firade vi här hemma bara vi med trerätters middag, räksmörgås till förrätt, lamracks och potatisgratäng till huvudrätt och till efterrätt blev det kladdkaka med hallon och grädde. Jag och Mattias var dessutom vakna(!) vid tolvslaget en ovanlighet så då passade vi på att skåla med den piccolo flaska zinzano vi hadde hemma.

Jag har en del spännande saker på gång men det är för tidigt att gå ut med det offentligt än men bara så att ni vet har jag stora saker på G, nyfikna nu? ;)

Jag ska sy mig en klänning också och inte vilken som helst det är en coffe date dress men jag lär väl få kalla den tea date dress eftersom jag fortfarande inte kan med kaffe mer än i glasyren till kärleksmums och i negerbollar. Det här med klänningen är för den delen en sewalong som karinottilia anordnar på FB. Vi får se om jag bli klar med klänningen tills det är tänkt då jag inte har hittat något tyg än som jag vill sy av.
vill ni också vara med eller bara spana in Karins blogg kikar ni in här

Josefin har kommit på att hon kan resa sig upp mitt på golvet nu men har inte vågat sig på att gå än men det är väl inte långt kvar till dess och usch snart är det dags för dagis med. Hon står fortfarande inte i kö då Mattias ska vara hemma en stund också och så länge hon inte står i kö så kan jag låtsas som att hon forfarande är väldigt liten och glömma att jag om två månader ska tillbaks till jobbet.
Josefin är så söt då hon morrar fram mamamama eller papapa hon har också förstått det där med hur TV-dosan fungerar och vad den är till för till hennes systrars förtret =)
Allra mest förvånade hon mig häromveckan då hon fått tag i en penna och började rita! Ja det blev ju bara kludd men ändå med stora tjejerna tog det ett bra tag innan de förstod vad man skulle göra med pennor. Tänk vad fort man kan lära sig saker om man har förebilder att se upp till ♥
Nu efter senaste besöket på BVC kan man också se att hon tydligt följer sin lilla kurva så fint så att oroa sig över vikten är nu ett minneblått.

Nej nu ska det fortsättas härhemma medans de två små sover.

Kommentarer
Postat av: Jannice Lindell

roligt att du är här igen ävwen om du inte har ork el tid.. myckert som du/ni har gjort=) Hur känns de att snart vara tillbaka på drömfabriken då? ;) Kram

2012-01-17 @ 23:08:47
URL: http://jannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0