Midsommar

Ja då var både midsommarafton och midsommardagen till sin ände och igår hade vi det verkligen trevligt.

Vi började dagen med att ta det lite lugnt här hemma sedan for vi iväg till pappa och Kerstin på sillunch vilket var mycket gott och smarrigt =) En kort promenad för att spana in hästarna blev det också och självklart liten lov till fåren med Lexie tyckte dock att de inte hade något att göra på fel sida av staketet jag vet inte om hon fick sig en känga av en tacka eller vad som hände men helt plötsligt haltade hon och lika fort var det borta igen. Hon markerade inte att hon hade ont när jag kände igenom henne heller så det var ju bra.
Kvällen tillbringade vi på granvägen och tjejerna röjde med Max ända tills framåt 11 då jag, Isabelle och Tindra drog oss hemmåt Josefin som somnat i vagnen blev kvar med Mattias.
När jag och tjejerna kom hem insåg jag att vi glömt bort att dans  små grodorna och det är ju helt oacceptabelt på midsommarafton så vi dansade loss i vardagsrummet.

När de väl kom i säng så somnade de väldigt fort själv hade jag en enorm klåda under fötterna så jag trodde inte jag skulle kunna somna för den sakens skull men den gick rätt snart över när värmen återkommit i dem efter att ha varit barfota hela kvällen. Så nu borde jag väl ha somnat men icke det kändes så himla konstigt att inte höra Josefin så det gick inte alls som tur var kom hon och Mattias rätt snart efter att jag gått och lagt mig.
Josefin tog ingen sovmorgon imorse utan vaknade ordentligt som vanligt frammåt sju snåret Isabelle däremot kom inte förens klockan åtta så nu vet vi att hon kan sova längre än till halv sju på morgonen.

Idag har vi bara varit hemma och tagit det lugnt det enda vettiga jag gjort är att jag städat ur bilen så imorgon ska jag gå loss med dammsugaren och klädseltvätten. Jag måste tänka över hur vi ska spendera dagen på måndag också då vi ska till Uppsala för diverse ärenden.

Nä sussiluss på er nu ska jag gå upp och snarka ikapp med övriga familjen som alla sov vid nio.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0