Ont ska med ont fördrivas!

Ja då har jag tagit mig i kragen och bokat en tid hos tandläkaren för att ta tag i den där visdomstanden som jag blev rekomenderad att dra ut för snart två år sedan. En tid bokades för detta men då dagen närmade sig hittade jag ett svepskäl för att inte gå och så bokade jag om tiden så här fortsatte det några gånger tills sköterskan frågade om jag skulle höra av mig när jag var redo istället.
Idag är jag då äntligen så redo jag kan bli för nu två år senare har det börjat göra ont. Jag har först fått en tid för enbart kontroll och sedan skulle jag få en ny tid omkring den 9 februari för att dra ut den så förhoppningsvis går inte vattnet i tandläkarstolen. Mitt egopepp just nu för att våga genomförta detta är att "törs jag föda barn så SKA jag våga göra detta med".



Idag har Tindra fått börja på samma avdelning som Isabelle så det ska bli kul att höra vad hon tycker om det sen när jag hämtar dem. Förövrigt idag så ska jag fortsätta med att få undan så mycket tvätt som möjligt så det får nog bli en liten brasa i kaminen snart.
Sen ska det plockas ur saker ifrån köket så att det är klart för att fort omvandlas till byggarbetsplats till helgen samtidigt måste jag organisera bland allt som fortfarande står på standby i vårat sovrum som nu då fylls på med lite mer prylar från köket. Gha! Hur ska man bringa ordning och reda när det ständigt verkar råda kaos?
Nåväl jag tröstar mig med att det åtminstone är hyfsat organiserat kaos som råder.

Jag blev jättesugen häromdagen på att åka till trumvirvel.... Tada! Ullared och shoping på Gekås inte helt otippat va? Mattias kommenterade det hela med "Ullared din nya drog" Haha ja vad säger man.

Mer intressanta citat från Mattias kom igår då Isabelle satt och surade vid middagen då hör jag honom säga dettta "Ska jag också bli så där sur och grinig så att jag blir precis som mamma" Eh WHAT! Hörde jag rätt? Jo det gjorde jag, nåja detta kunde och kan ju bara tacklas på ett ända sett nämligen hysteriskt skratt från min sida istället för att sticka gaffeln i honom (det vassaste jag hade till hands just då) som vissa säkert skulle ha föredragit.

Nej nu ska det skapas lite effektivitet =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0