Pasta basta

Ja idag blir det pasta till middag närmare bestämt pastasallad. Tjejerna var så söta idag när de åkte till dagis Isabelle i hästsvansfläta och Tindra i en inbakad som börjar vid det ena örat och som slutar vid det andra. Kul när man får fläta dem båda =) Isabelle har nämligen haft en lång period där hon absolut ska ha utsläppt. Vist hon är jättesöt i utsläppt hår men det blir så fort tovigt.

I helgen ska Isabelle sova över hos älskade kusinerna och Moster Louise vilket hon ständigt pratar om och längtar efter. Jag hoppas att det blir fint väder så att de kan vara ute och stöka så kanske kussarnas rum får vara i någon sånär ordning, jag har hört rykten om att de inte var det efter vårat senaste besök =)

Idag har jag ringt ett sådant där jobbigt samtal också och jag hoppas att det går som vi önskar för i sådana fall kommer vi få en mindre dragig vinter och ett helt utblåst vardagsrum vilket vore toppen. Mattias står för det praktiska tänket med hur ska det reglas, ska det vara renoveringsgips eller ngt annat på väggarna osv. medans jag är låångt före och funderar på vad ska vi ha för tapeter. Ni vet den roliga biten ;-)
Håll tummarna!
På tal om vardagsrum är jag fortfarande intresserad av en begagnad soffa gärna i skinn alternativt en soffa där det är lätt att tvätta klädseln i maskin.

Jag måste baka i veckan också för på fredag är det min tur att ta med mig fika till jobbet. Man kanske skulle göra en cheesecake för det är ju bara jag som äter det hemma.

Kramen på er!

Javist Jannice om jag byter portal så självklart kommer jag länka till den från min nuvarande blogg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0