Vattkoppor

Jag tror att Tindra kanske kan ha vattkoppor hon hade 7 mystiska prickar på ena armen när vi vaknade i morse och nu har hon två mindre i pannan så Isabelle får stanna hemma från dagis idag ifall att det är vattkoppor så lär ju det bryta ut hos henne med.

Igår var jag och Tindra på avslutningsfest hos öppnis och vi fick supergod jordgubbstårta *mums* men då hon var så trött gick vi hem tidigare och åt lunch.
När vi hämtat Isabelle på dagis klockan två och börjat närma oss järnvägsövergången så såg jag att det var alldeles svart på himlen ovanför vårat hus, tänkte att nu måste vi skynda oss hem innan det öser ned. När vi nästan kommit till slutet av gångvägen började det dugga men bestämde mig för att inte sätta på regnskyddet, lite dugg har ingen dött av och det kändes viktigare att komma hem innan det började regna på allvar. Isabelle fick gå själv uppför backen hemma, halvägs upp så övergick dugget i regn så då peppade jag henne så sprang vi den sista biten hem. 
När jag precis hade fått in vagnen och tagit ur Tindra så formligen öppnade sig himlen och det vräkte ned, vilket väder! Det blåste så att jag trodde nästan träden skulle gå av och vattnet studsade och slog mot allt och jag såg knappt grannen mittemots hus.

Nej nu ska jag ta och packa ned barnen i vagnen så ska vi gå ned till apoteket och köpa alvedon sen ska jag försöka baka ngt gott idag också det är ju avslutning på "frusna män söker kärlek".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0