Hårspännestavla

Vi som har barn som använder hårspännen vet vilken röra det brukar bli av dem. Hemma hos oss har vi en stor korg med hårsnoddar, borstar och håraccesoarer längst ned i denna korg kan man med lite tur hittahårspännena.
 Därför ville jag ha en bättre lösning.

Jag köpte en ram på loppis och färgglada band i tygaffären och en spray burk på Biltema. Tyvärr funkade det inget vidare att spraymåla just denna ram och då vi har en bit in till stan handlade jag ny färg på vår lokala byggvaruaffär Gustis. Där sprack budgeten för denna remake men nu har jag fin gul färg att måla något mer med.

Det är ju alltid sådär att ta tag i projekt som inte blev som man tänkt sig från början men med ordentlig färg blev det roligt igen.

Jag mätte ut så att det är nästintill samma avstånd mellan alla band och fäste dem med häftpistol på baksidan av ramen. Jag limmande ändarna på banden för att de inte ska remsa upp sig.

En nöjd femåring har nu överblick över alla sina hårspännen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0