Mysdag i Stockholm

Igår hade vi en riktigt härlig dag i Stockholm med rolig shopping.

Vårt första stopp var på Nacka byggnadsvård och vad kan jag säga, kärlek vid första ögonkastet! De hade så  mycket fint både gammalt och nyproducerat både jag och maken hittade massor av fint till vårt badrum som vi bygger men det blir till att spara pengar först. Detta badrum ska bli vårt drömbadrum och då får det ta den tid det tar.
Utsidan av butiken, notera den höga porten den var häftig på nära håll.

När vi bodde i Hallstavik hittade vi en märklig kugghjuls manick som vi inte viste vad det kunde ha varit till. Nu vet vi det var delen till en dåtidens tvättmaskin.
Allt går att sälja med mördande reklam!
Maken sa "Det här köket ska jag bara ha det får kosta vad det vill!" 

Den här kissen i gjutjärn fick inte följa med hem den här gången ;)
Det fick däremot den här fina skylten som ska få pryda hallen.
Utanför kunde man köra traktor.
Nästa stopp blev här där vi fyndade ett tennstop, en gräddkanna i nysilver, en sockertång och sex stycken linneservetter.


Sockertången

Sen ett stopp i en butik jag velat besöka länge, tyvärr var tyget jag är på jakt efter slut men det blev tyg till Isabelles MH rum iallafall.

Vi avslutade dagen med en varsin glass med vy över grönan och hamnen med de stora båtarna och vi kan väl säga att vill man äta god glass åk någon annanstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0