Renovering av bastudusch.

Ja den är igång och i detta nu så är hjärtat i kaklartagen och sätter lite kakel. Igår var en god vän till min kära svåger här och satte tätskiktet.
Vi har fått så mycket hjälp i sådan hast att man kan inte bli annat än glad över dessa människor som ställer upp.
 
Hjärtat rev i en hast ut det gamla så bättre förebilder än den här blir det tyvärr inte men om ni tänker junkig och illaluktande plastmatta och omålad furupanel (inte den som syns på bilden) så får ni nog en rätt klar förebild.
Tätskiktet satt och här kan man ana furupanelen som jag målat vit förövrigt bastudörrens handtag som man ser den var ordentligt fastlimmad så min fundering på att byta ut den kändes onödig så istället fick den en omgång med penseln också men lite "slarvigare". Den blev jättefin men hittar inte närbilden jag tog på den så det får jag återkomma med i ett senare inlägg.
Golvet ska ha sitt skikt och här ser man golvbrunnen som hjärtat fick byta mot en ny (mer bilande) då det inte fanns saker som passade till den gamla att få tag på.
 
Det ska bli så skönt att ta en dusch hemma när det är klart och kanske vi vågar oss på att dra igång bastun också.

Kommentarer
Postat av: jannice lindell

Trevligt. En sådan bastudusch skulle man ha hemma!
Jag skulle med vilja ha hönor! :) Men får ju kaninungar av min kanin om någon vecka så vi får se hur de blir med det! Kramar

Svar: Ja det kommer nog bli fint när det är klart och skönt i vinter när man är lite kylslagen. Spännande med kaninbäbisar, mina hönor har inte börjat lägga ägg än men sen när de gör det hoppas jag att någon av dem gillar att ruva =)
vimsigastemamman

2013-05-15 @ 20:46:28
URL: http://lovebyjannicelindell.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0